Glutenfri pizza

Idag gjorde jag pizza till middag. Iställer för vetemjöl hade jag i mixat rent havre, rent havregryn, majsmjöl, bovetemjöl, potatismjöl och fiberhusk. Sen hade jag även i kokosolja, salt, bakpulver och vatten. 
 
 
 
 
Eftersom vi försöker plastbanta här hemma så har vi investerat i några matlådor i glas. De tål ugn så jag gjorde mindre portionspizzor i dem samt en större pizza på plåt. Som ni ser så är bakskålen i plast, men vi har även i rostfritt stål hemma nu. Sleven är i alla fall i trä. 
 
 
Så smidigt, bara låta svalna och sen på med locket och in i kylen eller frysen. 
 
 Eftersom Arvid redan hade ätit middag så hade vi vanlig ost på till oss. 
 
 
 
För mig är vitlök ett måste på pizzan. Även lök och champinjon är väldigt gott. Idag glömde jag banan och curry, men det blev gott ändå. 
 
Vad har ni för favoritingredienser på pizzan? 
Kommentarer
Jennie

Hur går det med Arvids mage? Sparris, lök, pinjenötter och ruccola är gott på pizza

Svar: Jo tack det går ganska bra, vi undviker det vi vet han inte tål. Men ibland blir det lite bakslag, han är fortfarande under utredning så vi får se hur det går. Men åh ruccola är ju gott, inte provat det på hembakad pizza, har du det på efter pizzan varit i ugnen?
Josefina Elma

2014-11-19 @ 19:59:35
Jennie

Ja, ruccolan lägger man på efteråt, gärna med flingsalt på.

Svar: Perfekt! Tack för tipset! :)
Josefina Elma

2014-11-19 @ 20:43:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...