Tips!

Jag skrev i ett tidigare inlägg om knipövningar, därför vill jag tipsa alla med facebook att gå in och gilla Snippgympa på facebook. Då får man påminnelser flera gånger per dag att göra sina knipövningar, och det bästa är att det oftast är fyndigt skrivet! :) 
 
För er som inte har facebook eller vill in och läsa på hur, varför och när knipövningar kan utföras så rekommenderar jag deras hemsida snippgympa.nu
 
Tips när man är nybliven mamma är att knipa varje gång man ammar eller matar sitt barn på annat sätt, då kan det bli många knip per dag. Annars hitta när det passar bäst för sig, på bussen fram och tillbaka från jobbet? Varje gång du går in på facebook?
 
Knipövningar är bra för ALLA! 
 
 
Här kommer en bra bild från deras hemsida på hur man kniper bäckenbottenmuskulaturen
 
 
 
Punkt fyra så får man bara passa sig så man inte spänner de yttre bukmusklerna. 
 
 
 
Hoppas alla får en fin start på dagen och passa på att göra 10 knip nu på en gång!!! 
 
Kommentarer
Erika Kvarnlöf

De är superbra, jag följer dem på Twitter så varje gång de dyker upp i mitt flöde så kniper jag :) En ack så viktig träning som lätt glöms bort. Kram!

Svar: Ja verkligen en bra påminnelse! Som du säger, lätt att det glöms bort, men så enkelt att göra egentligen. Kram
Josefina Elma

2014-05-28 @ 20:42:26
URL: http://hemmahoskikan.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...