Gästbok och ändrade planer

Jag satte mig i bilen och körde en bit mot stan, efter tjugo minuter, som i vanliga fall max tar tio minuter känner jag att det inte känns bra. Jag hör av mig till Emma och vi bestämmer att vi tar middagen en annan dag när det inte är snökaos. Jag vänder hem och är glad att det gick bra, blev då lax i ugnen med basmatiris och wokgrönsaker till middag istället. 
 
 
På bröllopet valde vi att göra en gästbok i form av en canvastavla där alla gäster fick göra sina fingeravtryck. Dock två som inte gjorde, en som vägrade och en som glömde ;) Tyvärr var det några gäster som på grund av sjukdom fick lämna återbud i sista sekund så deras fingeravtryck är inte heller med. 
 
 
Niklas målade stammen och jag skrev texten
 
 
 
Ser ni alla små fingeravtryck från de allra minsta gästerna? Så gulligt så jag smälter! 
 
 
Våra fingeravtryck i rött och för att göra lite fler röda detaljer gjorde vi ett par fåglar och ett hjärta rött. Våra tårtdekorationer var också fåglar, som jag hade gjort. Några tumavtryck blev tyvärr mörkbruna, jag tog med två stämpeldynor som jag trodde var svarta, men ena var tydligen brun. Vi hade våra fingeravtryck på framsidan av våra bröllopsinbjudningar, så vi knöt ihop säcken med alla gästers fingeravtryck. 
 
 
 
  
Tårtdekorationer, små, enkla men fina. 
 
 
 
Fem tårtor så det blev tio fåglar, eller Love Birds :) M för Malin och N för Niklas
 
 
 
Förresten så såg jag i datorn hos barnmorskan i torsdag att mitt nya namn är registrerat. Jag har fortfarande dubbelnamn, men har bytt ut mellannamnet till Niklas efternamn. Kommer nog kännas mer verkligt när jag får hem papprena. Det passade ganska bra för jag måste i vilket fall som helst förnya mitt körkort nu eftersom jag haft det i tio år. 
 
 
I förmiddags var jag på ICA Maxi och handlade, jag fattar inte varför vi inte provat självscanning förut, så smidigt, inte bara när en ska handla mycket utan även de gånger en handlar lite och det är mycket kö. 
 
 
Imorgon ska jag plocka lite här hemma, men framför allt vila!!! 
 
 
Trevlig lördagskväll! 
 
 
❤️
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...