Jaha!

Idag vaknade jag 04.50, en timme innan väckarklockan kommer ringa. Jag vaknade även vid elva och vid två. Det konstiga är att jag inte hört Arvid gråta nått inatt, endast två korta gånger igår när han skulle somna! Helt otroligt! Tredje natten med tutt- och matfri bebis ❤ Trodde jag aldrig! Inatt så kommer jag nog sova uppe i sängen, kommer bli spännande, får se om Arvid kommer tycka jag luktar bröstmjölk och tycka det är hans rättighet att få smaka ;) Då får jag väl sova på soffan någon natt till, men jag tror det kommer gå bra.
 
Får se pappans rapport från natten när han vaknar, jag kanske har sovit mig igenom flera timmar av skrik, inte så troligt, men vem vet?
 
 
Det bra/konstiga? är att alla tips man får och läser om angående att lära barn sova själva har inte fungerat alls på Arvid plus att nu har det inte alls behövts, tassmetoden fungerar verkligen bra för oss. Alltså ingen ersättning/välling på natten, ingen napp, ingen vattenflaska, han har tokvägrat allt det. 
 
 
 
Det som jag gillar med tassmetoden är att det är så likt det man gör av naturen, ungefär så vi gjort när han blivit ledsen förut, fast nu gått hela vägen och få det till en sömnmetod och inte ge sig, även fast det var jobbigt i början. 
 
 
Nu är jag bara lite nojjig över att han kommer bli sjuk, få fler tänder och bli omöjlig på natten igen. Men försöker att inte ödsla energi på det, för nu fungerar det bra, så nu njuter jag av det! Han är dessutom i ett språng nu, men det märks mest på dagarna. 
 
❤ Lilla Arvid vad jag älskar dig ❤
Kommentarer
PA

Låter som om det går bra, kul.

Svar: Ja verkligen högt över förväntan!
Josefina Elma

2014-09-01 @ 07:55:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...