Samma handduk som pappan

Började gårdagen med städning, sen åkte jag och Arvid på föräldraträff och Niklas tog över städningen. Sedan åkte vi till Sickla för att lämna tillbaka lite kläder som var för små, tanken var att han skulle haft det på dopet men jag bytte det till lite sommarkläder istället, perfekt. När vi ändå var på den sidan stan passade vi på att äta middag hos Arvids farmor. även Arvids farfar var där. 
 
På tal om andra sidan stan, det tog 1 timme och 40 minuter att åka genom stan, det brukar ta ungefär 40 minuter. Så vad jag trodde skulle bli en liten tur i affärerna i Sickla blev istället expressbyte av kläderna. Helt otroligt vilka köer det är. 
 
När vi ätit middag så kollade vi lite på film från när Niklas var liten, ungefär i Arvids ålder. Niklas mamma hade fått sina vhs:er överförda till dvdformat. Perfekt! 
 
 
Arvid ligger på samma handduk som hans pappa också låg på som liten ❤
 
Dagens outfit blev sjömansbodyn från dopet, finskjorts han fick i doppresent och Älsklingsstrumpor från hans mormor
 
 
 
Limpan, Arvid och farmor
 
 
 
 
Kallskuret, potatissallad och paj till middag. Mums! 
 
 
 
 
Idag har Arvid druckit vatten för första gången ❤ 
 
Hälften i magen och hälften på tröjan ;) 
 
Kameran redo! 
 
 
 
Vi har haft en hemmadag idag, skönt! Jag var i och för sig iväg ett par timmar och handlade mat. Tips! På willys har de Liberoblöjor för 98 kronor och köper man två paket får man 60 kronor rabatt, om man har kupong från deras reklamblad. Vi handlar egentligen inte där men jag såg erbjudandet när jag åkte förbi och gick in, tog en kupong från reklambladet och slog till. Kändes som jag hade vunnit på lotto! ;) Ja, paret innan mig i kassan lämnade in en Trisslott, storhandlade och fick tillbaka 28 kronor, det hade ju varit ännu bättre, men jag är nöjd. 
 
 
 
 
Kommentarer
Anna Sandström

Låter som en mysig dag, härligt. KRAM

Svar: Ja det bar det! :) Kram
Josefina Elma

Johanna

Vad mysigt. Christers mamma skulle ta med filmer från när Christer var liten nästa gång hon kommer så vi kan bränna över dem och de från när jag var liten på DVD, sedan ska det bli en filmdag med mina föräldrar och Christers mamma en regnig dag i sommar. Vi har fått en hel bunt med handdukar som Christer hade som liten att ha när bebisen kommer. Så kul!

Svar: Åå så mysigt det låter! :)
Josefina Elma

2014-05-24 @ 17:29:07
URL: http://joherman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...