Regn och vårstädning

Idag är det vårstädning i området. Eftersom Niklas jobbar så har mina föräldrar erbjudit sig att komma och hjälpa till, så vi drar vårat strå till stacken. I höstas hade vi precis flyttat in och kämpade med alla flyttkartonger plus att jag hade ca tre veckor kvar till förlossningen, så min energinivå var inte på topp. Därför känner jag att vi borde vara med. 
 
När min mamma för flera veckor sedan erbjöd pappas hjälp vid vårstädningen, ja det är så det fungerar hos mina föräldrar, hihihi, så visste de inte att de hade vårstädning hemma hos dem också, så de får åka från en vårstädning till en annan! 
 
Det obligatoriska regnet har vi såklart när det är dags för vårstädning ;) 
 
 
Nu ska alla löv under syrenbuskarna bort! Så ska mamma få roa sig på baksidan sen också. 
 
 
 
Kommentarer
Sofia - Strawberry Dreams

Alltså är det där syrenbuskar? Vi har något som ser likadant ut som jag börjar misstänka kan vara syrener... vi flyttade ju hit i höstas till huset och jag har typ noll koll på sådant haha :). Vi som funderar på att ta bort våra till förmån för tujahäck som är mer insynsskyddande men inte alls lika fint som syrener... Åhh, tänk om det är syrener som är så fint, det kan man ju inte bara plocka bort...

Svar: Japp det är syrenbuskar, väldigt bra insynsskydd när löven kommit. Så spännande att se hur trädgården kommer se ut, vi flyttade också i höstas så vi upptäcker nya saker nu på våren :) men vi slarvade lite så vi tog inte bort allt visset i rabatterna så det nya har fått kämpa, men vi får lära oss av det till nästa säsong. Du får gärna höra av dig och berätta om det var syren eller inte! :)
Josefina Elma

2014-05-10 @ 19:42:48
URL: http://www.strawberrydreams.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...