Arvids dop del 2

Jag tänkte visa lite mer bilder från dopet. Tänk att det redan har gått en vecka?!
 
Jag önskar dock att jag hade haft lite mer och bättre bilder på allt pynt jag hade fixat, men bjuder på några bilder som blev helt ok, vissa suddiga men men. Alla dem här bilderna sprang, ja jag sprang runt och tog dem några minuter innan vi skulle åka till kyrkan, eller rättare sagt några minuter efter vi skulle ha varit och plockat upp Arvids gudmor. 
 
Ett litet bildregn får det bli. 
 
 
Förbereder vimplarna till tårtorna. Det gäller att ha fantasi, gör hål till snöret med en stor säkerhetsnål.
 
 
 
Min babe hjälper till
 
 
 
Sandra pysslar bredvid Arvids dopbok som gästerna fick fylla i
 
 
 
Namnvimpel. Slog även in gamla pappkartonger för att få lite olika höjder på kakbordet, denna bild är från förberedelserna så det ser lite tomt ut. 
 
 
 
 
En mörk bild på några honeycombs och vimplar, som ser väldigt små ut på bilden, men de var lagom i storlek i rummet
 
 
 
Loka crush var väldigt gott! Tack Emma för du kom och fyllde på muggarna innan dopet!
 
 
 
 
Gudmor Karolina, Niklas, jag och Arvid i kyrkan
 
 
 
Påväg till minneslunden för att lämna blommor till Storebror Emil
 
 
 
 
Lite bilder på huvudpersonen fick pryda dörrarna
 
 
 
 
 
Minicupecakes med citron förbereds på förmiddagen
 
 
 
Hans namn och datum på tårtorna, så ett namn per tårta och datum på den fjärde tårtan
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade kvällen med middag hos mina föräldrar. 
 
Coolaste bilden på Arvid, ser ut som han hänger i baren "En flaska bröstmjölk, tack!" 
 
 
 
Tack än en gång för all hjälp! 
 
 
 
 
Kommentarer
Lisa

Hej fint det ser ur :) har fått lite inspiration tillmin pojke 1 års kalas :) undrar var du har köpt "duken" ? Den blå prickiga som finns med här på bild

Svar: Tack tack! :) Det är presentpapper från Lagerhaus. Jag klippte det på hälften för att få lagom bredd, plus att det då räcker dubbelt så långt! :)
Josefina Elma

2014-05-11 @ 17:39:47
Kikan

Åh vilket vackert dop! Kram Kikan

Svar: Tack så mycket! :)
Josefina Elma

2014-05-11 @ 22:24:35
URL: http://hemmahoskikan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...