Slå in paket-En favoritsyssla

Tänkte ge några tips vid presentinslagning. Finns fler på lager men de här har jag bilder på så det är lättare att förklara. 
 
 
Använd och klä in gamla pappersförpackningar
 
 
Gamla amningsinläggskartonger är perfekt storlek, som passar till många olika presenter
 
 
 
Här har jag klätt alla sidor med lite tjockare papper, för att behålla lockfunktionen. Jag han använt dubbelhäftande tejp, snabbt och smidigt. Annars kan man slå in den med presentpapper som vanligt, då blir det en lättare form att slå in. 
 
 
 
Lägga presenten i fint silkespapper. Här matchande med sidenbandet jag använder runt paketet. 
 
 
 
 
Fler paket till samma person, slå in dem var för sig, stapla dem sedan på varandra och slå ett snöre runt alla paket. 
 
 
 
Sidenband gör paketet extra tjusigt
 
 
 
Använda små presentetiketter tycker jag är snyggt. De här är färdiga, men det är enkelt att göra själv. För att få till hålet tar du en hålslagare och ser till så att du bara gör ett hål. Kan bli lite svinn ;) På det trekantiga paketet valde jag att sätta ballonger och strunta i snören, skrev då direkt på pappret istället. Även en liten fjäril fick vara med på ena paketet. 

 
 
För att hålla ihop dessa paket, som ska till samma person har jag använt likadant sidenband till båda paketen. 
 
Lycka till! 
Kommentarer
Emma

Va på dop idag och använde dina inslagningstips. Fick så mkt komplimanger och tipsade om din blogg då :) Tack för insperationen!

Svar: Nämen ååå så glad jag blir! ❤ Kul att det blev bra! :)
Josefina Elma

2014-08-02 @ 22:24:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...