April-Juni 2013

April
 
Är ledig mellan två jobb hela denna månad (och slutet av mars), verkligen välbehövligt och skönt, dock lite dumt eftersom fem veckors ledighet ger ungefär noll kronor i inkomst, men det var det värt. 
 
Vi har sedan början på det här året funderat på om och när det är dags att flytta till större. Vi åker på visningar men har än så länge inte hittat något vi fastnat för helt. 
 
Våren har nu verkligen börjat smyga sig på och jag kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte att det var, med tanke på att Emil skulle varit en vårbebis och inte en decemberängel. 
 
 
Jag och Linus i Vaxholm (Niklas bakom kameran). Och såklart lilla Arvid i magen! :') Fast då visste vi inte om det var en tös eller gosse!  
 
 
 
Maj
 
♥ ♥ ♥ Månaden är nu här då vår lilla Emil var beräknad. Kärleken, sorgen och saknaden efter honom är enorm, mitt lilla hjärta, min förstfödde son ♥ ♥ ♥
 
 
 
 
 
Nu kommer jag ut med graviditeten på bloggen, den 6 maj är vi på KUB-test och får se vår lilla bebis sprattla runt där inne för andra gången. Vi får bra siffror på KUB-testet men det är bara ett sannolikhetstest så det är inget jag litar på. Det beror också på att vi fick fina siffror med Emil också, även fast han hade en av de kromosomavvikelserna de tittar efter. 
 
 
♥ ♥ ♥ Vecka 13+1 den 6 maj 2013 ♥ ♥ ♥
 
 
 
Vi köper nu de första små sakerna till lilla livet i magen :') Otroligt läskigt.
 
 
 
Jag börjar även ett nytt jobb nu i början av maj, tanken var att jag skulle vara föräldrarledig med Emil, men livet blir inte alltid som man har tänkt sig. 
 
 
 
Juni
 
Den 14 juni var det dags för rutinultraljud, så nervös och orolig jag var inför det här. Som tur var så var det en av läkarna från första graviditeten som gjorde det, så vi kände oss i trygga händer. 
 
 
"Tydliga tecken på att det är en pojke!" :D Hihihihi! 
 
Men vi trodde då att du skulle heta Filip! 
 
 
 
 
 Efter rutinultraljudet köper vi lite kläder till honom i magen, mest för att det var superrea på en fin barnbutik i Djursholm, så vi passade på. 
 
 
Bland annat den här fina tröjan som han använder nu :')
 
 
 
Början av den här graviditeten har varit väldigt annorlunda jämfört med min första graviditeten, med Emil. Nu pratar jag bara om den fysiska delen. Jag har varit något piggare och haft lite lättare att äta, inte mått lika illa. MEN det har ändå varit mycket trötthet, illamående, kräkningar och minskad aptit, men som sagt inte lika illa som första gången.  
 
Ramlar i duschen och besöker gynakuten två gånger, bebis mår bra!!! 
 
 
 
Den här månaden blir vi även parhusägare!
 
Vi längtar så efter att få flytta in! 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...