Helgen

Nu har vi släckt ner här hemma, endast lite mysiga ljusslingor tända. Jag sitter vaken i soffan med Arvid sovandes i famnen på amningskudden. På min vänstra sida har jag en sovande Linus och på min högra sida en sovande Niklas. 
 
En effektiv dag efter en lång sovmorgon. Städningen klar, jag har promenerat med Linus, lagat torsk i ugnen, tvättmaskinen har gått varmt hela dagen. 
 
Har ni en speciell städdag i veckan? 
 

Jag tycker det är skönt om städningen är klar inför en ledighet tillsammans. Men nu med en liten här hemma brukar jag passa på att damma när det passar. 
 
 
Niklas ska alldeles strax åka iväg för att handla. Vi har börjat planera mat för några dagar/en vecka i taget. Det är skönt att veta varje dag vad vi ska göra. 
 
 
Igår var vi hemma hos mina föräldrar med Emma, Emil och Livia för lördagsmys och raclette, så himla gott. 
 
 
Pappor med sina bebisar
 
 
I fredags efter Arvids vaccinationsspruta blev han väldigt trött och fick någon reaktion i vänster öga. Usch, en jobbig dag, men efter en natts sömn mår han som vanligt igen. 
 
 
Hoppas ni haft en trevlig helg! Gjort något roligt kanske? 
 
Kommentarer
Sara - lifeinsingapore

Jag har det ju så lyxigt att jag aldrig städar... Vi har en hjälp som kommer och hjälper till med städ, tvätt, handling och som är barnvakt då och då. Sååååå lyxigt!!!!

Svar: Låter så skönt, men tyvärr har jag för mycket kontrollbehov för att låta någon utomstående fixa här hemma! ;) Men kan tänka mig att det är en lyx! :)
Josefina Elma

2014-02-10 @ 01:51:55
URL: http://www.lifeinsingapore.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...