Det räcker...

...och blir över med hår ;) 
 
Det växer som ogräs och om jag drar ut hårstråna så det blir rakt så kommer det nästan ner till rumpan ;) 
 
Mitt hår framtill och det översta är rakt medans allt annat hår är väldigt vågigt, så nu när jag klivit upp ur sängen och släpper ut det ser det ut så här. Jag är nöjd, har ju inte kammat eller borstat håret på ett år, slå det om ni kan?! Hihi! Jagvdrar ut det med fingrarna, fungerar perfekt om man kommer ihåg att göra det, men det är ju samma med att kamma håret. Ett annat problem med tjockt och långt hår är att det aldrig torkar.
 
Men ser ju mer vilt än tamt ut på bilden ;) 
 
Jag har nästan alltid håret uppsatt i en knut eller en inbakadfläta i sidan. Så egentligen borde jag klippa av det. Går ju inte att ha utsläppt hår när man byter blöja, då är inte bara risken att doppa håret i något mindre trevligt, utan sannolikheten väldigt stor. 
 
 
Vad ska jag göra med det? 
 
 
 
 
Nu blir vi av med vattnet i ungefär 4,5 timme och sedan kommer varmvattnet succesivt tillbaka och klockan åtta ikväll ska det gå att ta en varm och skön dusch. Så jag flyr fältet, hem till mamma och pappas lägenhet med Arvid. Niklas skjutsar oss dit och åker sedan hem för att kunna vara hemma när de byter varmvattenberedaren. Sen kommer han tillbaka till dem när det är klart så bjuds det på middag hos mamma och pappa.  
 
Nu håller vi tummarna för att det ska fungera bra idag! 
 
Någon som vet om det är samma för varmvattenberedare som med kyl och frys, att de drar mindre el? 
Kommentarer
Sara - lifeinsingapore

KEEP IT!!!

Även om du klipper "kort" så kommer du ändå gå med håret uppsatt jämt. Mitt hår går till strax nedanför axlarna men har det ändå uppsatt. det är ju lika mkt i vägen kort. jag hade lika långt som du innan (och lika tjockt och vågigt). ångrar lite att jag klippte :-)

Svar: Så sant! Jag har alltid uppsatt, bekvämast. Det är ju kul att ha långt att kunna göra frisyrer! Men en klippning för att bli av med lite slitet hår iaf :)Tack för tipsen!
Josefina Elma

2014-02-04 @ 14:41:21
URL: http://lifeinsingapore.se
Nina

Jag har också långt hår, har haft det nästan hela livet. Men efter bröllopet så tänkte jag klippa det kortare, ungefär till lite nedanför axlarna. Lättare att göra frisyrer, ha det utsläppt, locka det :)

Svar: Förstår att du vill ga kvar det till bröllopet :) Skönt att klippa det sen!
Josefina Elma

2014-02-11 @ 11:25:47
URL: http://www.ninsan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...