Från 3 timmar till 3 minuter

Vi kan väl säga så här, det här med sömnen går i alla fall åt rätt håll. Det tog 45 min gråt innan han somnade igår, 7-8 försök att lägga ner honom enligt tassmetoden, så han gråter ju inte konstant. När han vaknade vid 23-tiden inatt så tog det tre minuter för honom att somna om, igår grät han i tre timmar! Kan ju säga att mitt mammahjärta hade ont igår, men tur att Niklas inte lät mig ge upp, jag låg på soffan och grät ;) Igår vaknade han många gånger till sen men somnade om lite bättre för varje gång, han började nog förstå tassmetoden. Inatt har han sedan 23-tiden vaknat en gång vid tolv och en gång vid fem, somnat om nästan direkt, enligt Niklas även tittat upp ibland från sängen men somnat om direkt, men det har jag ju inte märkt här nere på soffan. 
 
Det som räddade en ledsen mamma igår morse var att Arvid kom ner pigg och glad med sin pappa, alltså inte vrålhungrig, han busa runt här medans vi gjorde gröt till honom ❤
 
Nu är det alltså andra natten i rad som han inte äter, helt otroligt! 
 
Synd bara att jag är så dålig på att sova på morgonen, vaknade klockan fem, innan Arvid. 
 
Nu börjar det alltså närma sig en snart inte lika strikt allergivänlig kost för mig, det kommer underlätta så mycket när vi åker iväg hemifrån. Inte behöva ta med egen matlåda när man går på restaurang, inte behöva planera tidsmässigt efter när man senast åt för att kunna åka iväg, inte behöva vara en jobbig gäst när man är bortbjuden. Men ju äldre Arvid blir och desto mer han äter vår mat så blir det ju svårare med det här igen. Hoppas så att de här allergierna växer bort. Men hemma kommer vi fortsätta äta allergivänligt eftersom Arvid ska mer och mer äta vår mat. 
 
 
Förresten, kolla Emma, vi har lyckats hålla den här blomman pigg och glad! Det är också nästan lika otroligt som att Arvid inte har tuttat på två nätter ;) 
 
 
Kommentarer
Moa

Åh, förstår om det gör ont i mammahjärtat. Hoppas det går bra! Kram

Svar: Tack! :) Kram
Josefina Elma

2014-08-31 @ 18:39:22
Emma

Å, ni kämpar på så bra på nätterna! Det pushar mig att testa ock! :) och titta vilken fin grön växt ni har ja!! ;) puss!!

Svar: Tack! :) Ja gör det när du känner dig redo! ❤
Kram kram
Josefina Elma

2014-08-31 @ 19:23:20
Anna Sandström

Bra jobbat, och han äter inte alls på nätterna nu? ...Hm.. vi kanske också borde försöka sluta ge honom mat, alltså ersättning på nätterna.... svårt ju..

Svar: Nä nu äter han ingenting på nätterna, trodde jag ju aldrig. Men det verkar ju olika :)
Josefina Elma



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...