DIY med dekorplast

I hallen så lämnade förra husägarna kvar en hylla, skoställ och hatthylla, allt i ek, vilket inte passar in i vår övriga inredning. Men eftersom de inte skulle ha kvar det och vi inte hade bestämt hur vi ville ha det i hallen så köpte vi det av dem, alltid skönt att ha upphängningsmöjligheter direkt när man flyttar in. 
 
Nu har vi bestämt hur vi vill ha det i hallen, vi väntar bara på lite monteringshjälp av min pappa. 
 
Hyllan i hallen var som sagt i ek och hade även en uppskruvad kroklist där det stod keys med stora bokstäver, den fick inte vara kvar. 
 
 
Valde mellan vanlig vit och marmormönstrad dekorplast på panduro, fanns även snygg i koppar, men det passar inte in här hemma. Tänkte det vore kul att prova, hade ingen lust att hålla på och kladda med färg och måla den vit. 
 
 
Resultatet efter ungefär fyra timmars arbete, jag hade ju såklart min lilla hjälpreda Arvid så det kan ha tagit lite längre tid än nödvändigt ;) 
 
 
 
Här ser ni ekfärgen från början, samt skarvarna som jag inte hunnit fixa ;) 
 
 
 
Jag och till och med Niklas, som var lite skeptisk, tyckte det blev väldigt snyggt. Ser mer diskret ut nu och smälter bra in. 
Kommentarer
PA

Monteringshjälp ska vi ordna till och kanske lite takmålning.Ser fint ut med hyllan.

Svar: Härligt!
Josefina Elma

2014-08-07 @ 15:21:00
Elin - Livat på torpet

Måste också köpa dekorplast, så tack för påminnelsen. Tänkte pyssla till Ingrids garderobsdörrar så dom blir lite finare (garderoben är min gamla ikeagarderob från 90-talet) för nu är den så repig och full med fula klistermärken ;)

Svar: Ja men det låter som ett perfekt tillfälle att använda dekorplast :) Hoppas det blir snyggt! Ja när vi var små satte vi också garderoberna fulla med klistermärken :p
Josefina Elma

2014-08-07 @ 21:34:07
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Marre

Åh vad fint!

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-08-09 @ 19:55:43
URL: http://frucullin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...