En liten äppelskål

Nu har jag provat att göra dessa små äppelskålar till fruktsallad. 
 
 
Det urgröpta hamnade i Niklas gröttallrik
 
 
 
Blev riktigt nöjd, första försöket så nu vet jag hur jag ska göra för att det ska bli snyggare nästa gång. Lite slarvigt gjort men blir så när man har bebis, tvätt och matlagning att hålla reda på samtidigt ;) 
 
 
 
Processens gång
 
 
 
Någon som vet hur man håller det vita på äpplet vitt? 
 

På avokadon häller man citron så det borde finnas något att ha på äpplet. Något som smakar gott också. 
Det vita hinner nästan bli fult innan jag har hunnit färdigt. 
 
Jag har ställt in äpplet med plastfolie på i kylskåpet, får se hur det ser ut om en stund. 
 
 
 
Kommentarer
Moa

Fint!
Jag tror du borde kunna ha citron på äpplen också. Det som händer är väl att äpplet reagerar med syret i lyften och nåt i citronen stoppar denna reaktion på samma sätt som med avokadon om jag inte tar fel. (Om du inte vill ha citron är det mycket möjligt att det kunde funka med apelsin eller så också.)
Kram

Svar: Tack! Ja citron fungerar säkert! Men tänkte att smaken kanske inte passar till fruktsallad, fast vissa ver jag har lite citronsaft i sin fruktsallad iof.
Apelsin! Det kan jag ju prova! Tack för tipset!
Kram
Josefina Elma

2014-04-06 @ 13:31:48
Martina

Tror sådan där mangovinäger eller vad det är som finns i matbutikerna fungerar. Vet att min mamma brukade smaksätta med det när hon gjorde fruktsallad i förväg just för att frukten skulle hålla sig fräsch ;)

Svar: Ok! Mangovinäger, kanske får prova, tack för tipset! :)
Josefina Elma

2014-04-06 @ 18:13:14
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Victoria

Jättebra blogg! så fin och inspirerande <3

Svar: Tack så mycket! :)
Josefina Elma

2014-04-06 @ 21:17:24
URL: http://www.nattstad.se/victoriaudd
Malin-tvillingmorsan♡

Åh va häftigt! 👏 hihi kram

Svar: Tack tack fina du! :)
Josefina Elma

2014-04-08 @ 00:06:48
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Helen.HUSnrNIO

Men vilken fin äppleskål :)
Kul idé!

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Svar: Tack tack! :)
Josefina Elma

2014-04-08 @ 16:01:35
URL: http://husnrnio.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...