♥ Lillebror vecka 34 ♥

♥ Idag går vi in i vecka 34, alltså 33+0 idag! ♥
 
 
Barnet
 
Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas.
 
 
Mamma
 

Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd. Är du omföderska brukar förvärkarna vara kraftigare än med första barnet, säkert känner du även av dem lite oftare. Livmodern är jättestor nu. Kommer du ihåg i början när magen var platt? Mycket har hänt sedan dess.

 

Slidväggarna blir tjockare under graviditeten. Flytningarna kan bli allt mer rikliga. I slutet av graviditeten kan det vara svårt att skilja på vanliga flytningar och svagt sipprande fostervatten. Prata med din barnmorska om du känner dig osäker.

 

 

Egna tankar

 

Sju veckor kvar till BF. 

 

Nu har jag varit förkyld i fyra dagar, vilket inte är så roligt när man är gravid. Har blivit ännu mer vila i soffan. 

 

Var nu i veckan på TUL då vi kunde se att Lillebror växer så det knakar, +17,4%. 

 

Till gravidfotograferingen i veckan tänkte jag försöka pressa på mig min förlovningsring, men det gick inte alls. 

 

♥ Vi längtar efter Lillebror och hoppas med hela våra hjärtan att han kommer ut frisk och levande till oss! ♥

Kommentarer
Sara

Tiden går fort i slutet, eller så kändes det för mig. Fram tills det blev BF, dagarna som jag sedan gick över verkade gå hur långsamt som helst! Men inom tid får man ju träffa underverket som ligger därinne!

Svar: Åå jag tycker tiden sniglar sig fram ;) Ja, det kan jag ändå tänka mig, att efter BF går det ännu långsammare.
Längtar så! <3
Josefina Elma

2013-09-22 @ 10:52:21
MartinaOlsson

Hallådär!
Jag är med i en tävling hos IMSO där jag har designat två egna tröjor, om någon av mina tröjor vinner kommer den att massproduceras! :) Det skulle verkligen vara en dröm för mig eftersom att jag har designat tröjor som jag absolut skulle bära även om det inte var jag som hade designat den själv, det är bara ett + i kanten och lite extra coolt ;)

Här är iallafall länkarna till tröjorna. Kika gärna på dom om du har lite tid över och lägg gärna en röst på dom om du tycker dom är fina! :)

"RihannaCara" http://pops.imso.com/sweaters/1250
"Army of Chanel" http://pops.imso.com/sweaters/1264

Tack på förhand!
Psst!, lämnar du din mailadress samt skriver vilken tröja du röstade på (eller om du röstade på båda) och vilket nummer du blev i en kommentar hos mig så är du även med och tävlar om ett presentkort på 500kr hos smartbuyglasses.se :)

2013-09-22 @ 12:11:49
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
johanna

Oj, det börjar närma sig :D
Hoppas du blir frisk snart, kram!

Svar: Ja, 7 veckor till BF! :) Tack!
Josefina Elma

2013-09-22 @ 13:04:26
URL: http://nannna.se/
Jennie Bergius - färg och kärlek

Åh grattis till vecka 34! Underbart :) Så skönt att lillebror växer sig stor och stark.

Jag längtar tills vi med är där, det känns ju "säkrare" för varje vecka som går. Ja det ska bli skönt att ta prover i veckan. Det är säkert järnvärdena som spökar igen.

Hoppas att ni har det bra annars och krya på dig!

<3 Jennie

Svar: Tack! Hoppas proverna är bra! Äter du Niferex?
Kram <3
Josefina Elma

2013-09-22 @ 15:09:34
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Sara - mamma till Signe och Ester

Det gör han säkert. Håller alla tummarna!

Svar: <3
Josefina Elma

2013-09-22 @ 15:13:52
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Johanna

Sju veckor kvar! Det kommer att gå fort :) Har ni flera RUL där ni bor?

Svar: Nej, bara ett RUL, sen går jag på tillväxtultraljud :) för att hålla koll på den lilla killen och dämpa min oro.
Josefina Elma

2013-09-22 @ 20:52:15
URL: http://lifebyme.se
Elin - Livat på torpet

Sju veckor kvar bara! Nu är det nedräkning kan jag tänka mig (men jag vet att det känns inte lika snabbt när man är gravid :))

Och gulle du! Jag lägger till dig på bloglovin med :)
Kram

Svar: Hihi! Precis, jag tycker det går i snigelfart! ;)Vad roligt! :) Tack!
Kram!

Josefina Elma

2013-09-24 @ 14:32:47
URL: http://www.elinteg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...