Ansiktsagnosi?

Även kallat ansiktsblindhet. Jag tror jag har en liten släng av det ;) 
 
 
Jag kan tycka någon jag ser är lik någon, då andra inte alls håller med ;) 
 
 
Två personer som jag aldrig kan urskilja är Rickard Sjöberg och Rickard Olsson. 
 
Det gör ju inte saken lättare att de har samma namn. 
 
 
Niklas retar mig och frågar ofta när vi kollar på tv "Vem är det?" "Vad heter den kändisen?" 
 
 
Lika som bär? 
 
 
 
 
Skulle inte de ha sitt program bakom sig på bilden skulle det kunna vara vem som helst av dem. 
 
 
En av dem brukade vi handla i samma matbutik som ibland när vi bodde i Nacka. Första gången jag såg honom handlade jag själv och när jag sa till Niklas vem jag såg så blev han inte så mycket klokare "Någon av de jag aldrig vet vem dem är". :) 
 
Nu tror jag att det är han på första bilden. Eller? 
 
 
Någon annan som också har svårt att känna igen ansikten? 
 
 
 
 
Kommentarer
Sara

Haha jag har snarare motsatt "problem"..Jag kan träffa en person i tio sekunder och sedan träffa dem några år senare, och jag har inga problem att komma ihåg namnet och så...jag har fått en del blickar ibland, folk tror ju att jag stalkar dem :P

Svar: Haha, ja någon stalker vill man ju inte bli anklagad för att vara! :D Åå jag skulle också vilja vara bra på att komma ihåg namn!
Josefina Elma

2013-09-26 @ 11:51:06
Johanna

Dom där två ser jag skillnad på eftersom att jag kollar på både Vem vet mest och postkodmiljonären :D

Svar: Jag kollar ju också på båda programmen! :OTycker ändå de är sååå lika!!!
Josefina Elma

2013-09-26 @ 17:30:10
URL: http://nannna.se/
Johanna

Ansikten har jag lätt för, men namn är hopplöst! Har ingen aning om vad folk heter som jag inte är släkt eller umgås med typ^^

Svar: Ja, namn är jag också superdålig på!
Josefina Elma

2013-09-27 @ 16:21:47
URL: http://joherman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...