Att bli vuxen

Lite funderingar. 
 
När jag och Niklas tittade på tv igår pratade de om tiden och om när man är barn, vuxen, gammal eller hur man vill dela upp det. 
 
Då sa Niklas "Jag känner mig inte vuxen", jag kan hålla med honom att jag inte heller känner mig vuxen, alltså så man ser/såg en vuxen framför sig förut. Vi känner oss unga. Men såklart så känner vi oss vuxna också. Vi skrattade lite och sa det att här sitter vi med hus, barn, hund och bil. När vi hade konstaterat det så kände vi oss väldigt vuxna helt plötsligt! :D 
 
Så när är man egentligen vuxen? Är det bara en känsla? Ett ansvar?
 
Men en sak är säker, när vi kollade på Paradise Hotel i veckan känner vi oss väldigt vuxna. Tänk att det är ok att sända ett sånt program på tv?! 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Johanna

Jag känner mig väldigt vuxen. Har alltid varit lite lillgammal och fått ta en massa ansvar då min mamma var sjuk när jag var liten, så var liksom tvungen att växa upp fort. Men klart man har en barnslig sida, barnfilmer är ju tex det roligaste som finns^^ haha

Svar: Ja ansvar gör nog att man känner sig vuxen. Vad tråkigt att höra att din mamma varit sjuk, hoppas hon mår bättre nu!
Josefina Elma

2013-11-23 @ 16:35:02
URL: http://joherman.blogg.se/
Johanna

Jag känner mig inte vuxen, tiden går så fort och åldern bara stiger! Haha ;) Åh, Paradise Hotel är ju hemskt, usch...

Svar: Haha ja det är ett väldigt speciellt program! ;)
Josefina Elma

2013-11-23 @ 19:00:49
URL: http://nannna.se/
Sara

Jadu, jag kan både känna mig vuxen men också väldigt ung! Vet inte riktigt när man blir vuxen....men jag tror att när min dotter säger "mamma" första gången så kommer jag nog känna mig otroligt vuxen.

Tror det handlar om mognad och ansvar. Jag känner mig verkligen vuxen när jag ibland tittar på dottern - hon litar ju blint på att jag ska ta hand om henne och så - det tror jag gör att många känner sig vuxna.

Svar: Ja jag tror också det har med ansvar att göra. Åå mysigt när man får höra det för första gången, blir alldeles varm i hjärtat bara att tänka på det! <3
Josefina Elma

2013-11-23 @ 23:17:19
Joanna - mina två hjärtan

Paradise är ju så himla kul! Får mig alltid ett gott skratt:)
Det är svårt, jag blev vuxen när jag flyttade hem i från. Innan dess gjorde ju mamma allt åt mig :)

Svar: Jaa ett gott skratt får man verkligen! :) hihi, helt galet!
Josefina Elma

2013-11-24 @ 21:23:23
URL: http://mittunderverk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...