Ett saknat barn

"I lövad skrinda så fylld utav skratt
små pojkar i sjömanskravatt
På mjuka små fötter runt midsommarstång
små rosa flickor med hatt och ballong
Och där mitt ibland oss i den ljuvaste tid
en tomhet, en saknad, en stilla frid
I lövad skrinda med bus och kiv
En tom liten plats. Där saknas ett liv.
 
Två ben som inte fick dansa en gång
En saknad groda kring midsommarstång
En blick som ingen fick möta idag
En änglavinge på lätta små slag
över blomsterfylld äng i ditt sommarland
men här på jorden, här fattas din hand
På sommarprydd grav i solens sken
en flyktig kyss på en skrovlig sten
 
En krans utan hjässa, en ros i en vas
Så väl dolda tårar i skuggiga glas
Och en röst som viskar i mitt hjärta idag
"Mamma förstå, att i dem finns jag
I barnens glittrande blick ser du mig
Jag finns här för alltid precis intill dig
I barnens klingande skratt där hörs jag
Däri vart hjärta, i vart andetag,
Älskade mor, där finns jag..."
 
Så saknad och så älskad.
Ett osynligt barn...
(Författare okänd)  
Kommentarer
annie

Jag kom in här via spiderchicks blogg. Änglamamma är något som öppnar mina ögon eftersom att jag själv är en sådan. Jag läser dina ord om Emil och känner igen mig så genom hela resan. Vul som vände upp och ner på mitt liv. Hjärtfelet.Fostervattenprovet. Beskedet om 22q11 delektionssyndrom. Min Alexander kom till världen i v.26. Så vacker och perfekt. Men så livlös.
Den 13 september är det två år sedan. Det kan fortfarande göra olidligt ont men sedan min dotter föddes frisk och stark förra juli fick livet en ny mening. Snart har du lillebror här och du har en helt magisk tid framför dig. Varma kramar från Annie

Svar: Det värmer i mitt mammahjärta att du har tagit dig tid att läsa om vår Emil. <3 Beklagar så att er Alexander inte får vara med er på rätt sätt.
Ja, jag längtar till vi har Lillebror hos oss på utsidan på rätt sätt! <3
Kram!
Josefina Elma

2013-09-05 @ 09:38:20
Sanna Nova Emilia

Med största och varmaste kärlek till dig och din lilla Emil. Jag är så glad att min dikt kan skänka tröst och styrka i det mest svåra av svåra. Denna dikt skrev jag till min dotter Jonna som dog 15 gammal, år 2005. Dikten heter "Midsommarängel".

Dikten har även musiksatts av Linda Almö som sjunger den låten så vackert!

Kram, styrka och kraft till dig!

Sanna Nova Emilia

Svar: Tack för dina fina ord! <3 Ååå är det du som har skrivit den! Den är så fin! Då måste jag in och ändra författare! :)
Tack för den fina dikten du har skrivit! De sätter verkligen ord på vad man känner!
Beklagar att din dotter Jonna inte finns med dig på rätt sätt! <3
Många kramar till dig!
Josefina Elma

2013-10-03 @ 22:08:49
URL: http://sannanovaemilia.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...