Livet i femmor

Hittade den här listan inne på http://forossoprofessionella.blogg.se/, som i sin tur hade hittat den på http://ohemul.blogg.se/

 

För fem år sedan:
Var jag 22 år och hade halva min utbildning på Karolinska Institutet kvar. Jag och Niklas hade varit tillsammans i 3,5 år, vi hade bott ihop i 3 år. Vi bodde då i vår första egna bostadsrätt i Nacka, köpte den två år tidigare. Vårt första år tillsammans bodde vi i Gävle, i tre olika hyresrätter. 

 

 

♥ Jag och Älsklingen för fem år sedan 

 

 



För fem månader sedan: 
Var jag gravid med Lillebror, fast jag visste inte om det! 



För fem veckor sedan:
Hade jag semester, och vi var på visning av huset vi några dagar senare skulle köpa! 

 

 

 

 


För fem timmar sedan:
Låg jag och sov. Svettades en del, så varmt i sovrummet. 

 


För fem minuter sedan:
Var jag tvungen att gå in i köket och skölja handlederna i kallt vatten, badda pannan och kyla halsen. Sedan lägga mig i soffan en liten stund, vila magen och inte svimma. VARMT, VARMT, VARMT!!! 


Om fem minuter:
Ligger jag nog i soffan igen :) 


Om fem timmar:
Ska jag väcka Älsklingen, så äter vi tillsammans. 


Om fem dagar:
Är det "bara" 99 dagar kvar tills Lillebrors BF! 


Om fem veckor:
Är det 1 september! Förhoppningsvis har jag bara 1 vecka kvar att jobba innan jag går på graviditetsledighet! Hoppas, längtar! Vi kanske har börjat rensa lite inför flytten. 


Om fem månader:
Om allt går som det ska så är Lillebror då 1,5 månad! ♥ Känns overkliget! Vi kommer bo i vårt fina parhus! Jag och Niklas firar 9 år tillsammans! Emil har firat sin 1-års dag i himlen! 


Om fem år:
Då hoppas jag att vi är lyckligt gifta och bor tillsammans med våra två eller tre levande barn. Emil är vår skyddsängel. 



Ni då?

 

Kommentarer
Ullis

Underbart❤

Önskar jag kunde hoppas på samma fina framtid❤

Svar: Hoppas och önska är allt vi kan göra! Livet är skört och en vet aldrig vad som händer! Håller tummarna!
♥ ♥ ♥ Kram till dig ♥ ♥ ♥
Josefina Elma

2013-07-28 @ 11:49:52
URL: http://Www.ovislandet.blogspot.com
Sara - mamma till Signe och Ester

Kul att läsa! Den kanske jag kopierar :)

Svar: Absolut gör så! :)
Josefina Elma

2013-07-28 @ 23:33:16
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Ehlin

Kul lista, den lånar jag!! :)

Svar: Absolut! :)
Josefina Elma

2013-07-29 @ 12:07:12
URL: http://ehlinochbebis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...