Husdrömmar

Jag och Niklas (läs bara jag) har husdrömmar. Drömmarna går lite upp och ner. Men när jag och mamma tittade i en möbel/inredningsaffär igår blev mina drömmar lite större igen. Jag är beroende av hemnet, har varit länge. 
 
När vi för någon månad sedan var nära att slåtill på ett hus var det besiktningsprotokollet som satte stopp. Men vi inser att alla hus har anmärkningar på något sett. Så svårt att veta och avgöra allvaret. 
 
Men nu ska jag glida in på hemnet och drömma! 
 
Är ni också inne och surfar på hemnet ofta? 
Kommentarer
Maria

Åhh kom ihåg när vi letade efter hus, man var helt galen i hemnet. Satt där flera ggr per dag :D e spännande och roligt att leta och titta. Hoppas ni hittar nåt. Vi har nu bott på vår gård i 2 1/2år. Tiden går fort.
Kram

Svar: Låter så härligt med en hel gård! Tyvärr inget min pojkvän är intereserad av! Mycket jobb med gården, kan jag tänka mig?
Har ni fått fixa mycket?
Kram
Josefina Elma

2013-04-06 @ 11:55:58
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/
Cajsa

Haha min man är! Vi har köpt vårt andra renoveringsobjekt nu. Men nu har han hemnet förbud;) de e kul att flytta men inte för ofta hihi!

Svar: Haha! Nä för ofta är inte kul! Vad duktiga ni är som renoverar! Gör ni mkt själva? Hihi! Hemnetförbud :D
Ja, jag får vara glad så länge min sambo inte spärrar hemnet från våra datorer! ;)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 12:06:26
URL: http://cajsen.blogg.se
Anna

Hehe, känner igen mig! Och det fast vi redan har ett hus! Älskar att kolla på hemnet. Oftast på helt crazy objekt som vi aldrig skulle ha råd med, herrgårdar vid vattnet och sånt.
Vilka områden letar ni i? Vi har bara förflyttat oss längre och längre "ut", jag började mitt stockholmsliv på Lilla Essingen, flyttade till Peter i Danderyd, sen blev det Täby och nu Åkersberga... Det är ju så fruktansvärt dyrt att köpa hus!

Svar: Hittade ett underbart STORT hus i mellan Sverige, helt avskilt! Hur billigt som helst! Men där kan vi ju inte bo. Så jag känner igen mig i att titta på objekt som man ändå inte ska köpa!
Helst vill vi bo nära stan, eftersom jag inte vet var jag jobbar, hoppar runt på olika vik!
Men tittar mycket på Täby och Vallentuna, lite på Åkersberga också! Men skulle ju vara bra med lite mer pengar ;) så sjukt dyrt!
Josefina Elma

2013-04-06 @ 12:13:25
URL: http://husochfamilj.blogg.se
Maria - mamma till Liam ☆

ja vi är också ganska ofta och kikar på hemnet. så mysigt! hoppas på att kunna flytta till större nästa år :)

Svar: Ja, visst ä det! Åå spännande! Hoppas ni hittar nått! :)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 12:38:08
URL: http://fashionstars.blogg.se
Anna

Vi kollade samma områden som ni först men jag fastnade direkt för omgivningarna i Svinninge och Stava. De känns lite som "hemma" (jämtland). Jag visste inte ens att det fanns ett bostadsområde där vi bor nu utan bara snubblade över vårt hus, visste direkt att det var det huset vi skulle köpa! Vi hade sån himla tur att ingen annan ville göra det så vi slapp budgivning :-)

Svar: Ni bor verkligen jättefint! Men vi måste nog ha lite bättre kommunikationsmöjligheter. Eller har ni bussar i närheten? Skönt att slippa budgivning! :)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 12:40:04
URL: http://husochfamilj.blogg.se
Camilla ♥ Gravid

Hemnet är en drog! Haha.
Hittar alltid ett "drömhus" sen kommer verkligheten ifatt en att vi inte har råd med just "det" huset just nu... typiskt :P

Svar: Ja, verkligheten kan vara jobbig på det viset! ;) Ja det är verkligen en drog! :)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 12:58:18
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Anna

Vi bor en dryg km från Roslagsbanan, så det går ju pendla med den. Har man cykel går det ju rätt fort. Troligtvis kommer det bli ändrade kommunikationer snart då kommunen ska bygga i närheten, det kommer säkert bli fler bussar då, nu är det en dryg km till närmsta busshållplats. Svinninge har bussar till Kulla vägskäl där man byter till Vaxholmsbussen, och från Stava kan man gå till väg 276 och ta buss till Danderyd. Så gillar du hur vi bor och kan tänka dig en promenad till tåg/buss så kolla de områdena, de är lite lika. Synd grannen precis sålt sitt hus, annars hade ni kunnat köpa det ;-)

Svar: Jaha, men det låter verkligen bra! 1 km är ju inte så farligt, när man får bo sådär lugnt och avskilt! Men vad synd att de redan sålt ;)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 13:37:35
URL: http://husochfamilj.blogg.se
Angelica

Åhh jag älskar hemnet. Kan sitta och drömma länge.
Visst nu har vi hus men inte där vi igentligen vill bo, men en vacker dag så är det även er och vår tur!

Ha en underbar lördag!

Svar: :) ja, längtar till den vackra dagen för oss! ;)
Trevlig lördag till er!
Josefina Elma

2013-04-06 @ 13:57:27
URL: http://mittanglabarn.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB

Hemnet var min startsida i många år. Älskar att titta på hus jag egentligen inte ens nästan har råd med ;)

sv: Ja, det blir vila. Men jag är mycket bättre :)

Svar: :) visst är det!
Skönt att det är bättre!
Josefina Elma

2013-04-06 @ 14:46:18
URL: http://lorissalovebomb.se
Klas Eriksson

Jag år ofta in på Hemnet och drömmer om ett hus vid havet. Men eftersom jag redan har både bostadsrätt och fritidshus har jag inte råd med ett hus till. Så det blir inte mer än drömmar.

Svar: Jo, men drömmar kan vara bra att ha också! :)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 15:35:41
Monica-Mamma till Alfred

Oja, älskar hemnet :) Trots att vi redan bor i hus älskar jag att surfa runt där och kolla ;)

Svar: Ja det är så mysigt!
Josefina Elma

2013-04-06 @ 19:23:20
URL: http://mookpersson.blogg.se
Camilla

Du har väl Hemnet-appen?

Är man ute och promenerar och ser en skylt "Till Salu", så vips! År man inne och kollar vad de har för kakel i badrummet haha!

Svar: Absolut! :) Haha, tänk vad nyfiken man kan vara!!
Josefina Elma

2013-04-06 @ 19:41:18
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Sara

Det är så härligt med ett eget hus! Jag hade också sådana drömmar innan vi köpte vårt. Och man får helt enkelt välja det huset man tycker bäst om och så får man avgöra om anmärkningarna är "värda" att lägga energi på. Vårt hade någon anmärkning och vi valde att ändå köpa då vi tyckte att det var en liten sak att fixa för vårt drömhus liksom ;)

Svar: Så sant, men ibland vet man inte hur mkt jobb vissa anmärkningar innebär. Tänk att få hitta drömhuset! :)
Josefina Elma

2013-04-06 @ 19:46:29
URL: http://didrikssonensdilemma.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...