Självscanning

Jag funderade imorse om det kanske vore smart att prova självscanning i mataffären. Någon som brukar använda det? Vad tycker ni? 
 
Det som lockar är att slippa packa upp allt på bandet och packa i påsar när varorna svämmar över och nästa kunds varor kommer. 
 
 
 
Just nu sover Arvid sin förmiddagsvila, tyvärr tyckte vår fantastiska hund att det var läge att skälla på brevbäraren, suck. MEN som tur var så lyckades jag få Arvid att somna om, pju. 
 
 
 
De här fina träklossarna fick Arvid i födelsedagspresent av Meja, superbra! Vet dock inte om pappan eller Arvid gillar dem mest ;) 
 
 
 
Undrar vad Arvid har för planer? ;)
 
 
 
Kommentarer
Jennie

Jag självscannar alltid. Det är så mycket smidigare, särskilt när man handlar med en ettåring som inte tycker om att sitta still i kundvagnen. Ibland blir det avstämning och det är ju drygt men har man scannat noga så brukar det bli ganska sällan.

Svar: Måste prova nästa gång! :)
Josefina Elma

2014-11-22 @ 12:51:08
Sara

Självscanning is the shit!! Oftast inga köer till utcheckning heller!

Svar: Skönt att höra! Måste nog prova nästa gång jag är där! Vet du om man ska registrera sig något eller är det bara att köra? :) Hittade inget om registrering på hemsidan.
Josefina Elma

2014-11-23 @ 08:57:20
Jeweljulia

Jag och min sambo självscannar varje gång vi handlar och har både ica-självscanning och willys-självscanning. Efter varje handling går vi förbi de "vanliga" kassorna på vägen ut och suckar att vi inte förstår hur man orkar med det där. Det är så smidigt att självscanna!! Man packar i påsen på en gång, slipper köa och störa sig på att personen innan handlat jättemycket och vägrar vända streckkoden åt rätt håll. Man kan fortfarande betala kontant, använda rabattkuponger osv. På willys har vi nog aldrig fått en avstämning, på ica har vi fått en avstämning och delavstämning någon gång. Delavstämning = kassörskan plockar upp ca fyra random utvalda varor och scannar för att se att just de varorna finns med bland vad som scannats in. Vi har självscannat nu i två år och kommer inte byta bort det i första hand :)

Svar: Låter verkligen som att jag måste prova! :)
Josefina Elma

2014-11-23 @ 17:40:56
URL: http://jeweljulia.blogg.se
Sara

Tror du kan fixa registreringen i butiken, vi har bara på Willys då vi nästan bara handlar där! Det var min sambo som fixade registreringen så jag är inte säker på hur man gör! Haha 😁

Svar: Haha! Låter bra! :)
Josefina Elma

2014-11-23 @ 19:11:30

Vad roligt med nya inlägg!!

Grattis till liten i magen och grattis till kommande vigsel!

Självscanning använder vi och jag tycker om det!

Svar: Tack tack! :) Ska ta och prova självscanning, verkar ju faktiskt smart! :)
Josefina Elma

2014-11-23 @ 22:36:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...