Bättre sent än aldrig

I onsdags beställde vi en syskonvagn från Jollyroom, i torsdags kom alla tillbehör och igår kom även vagnen. Det gick snabbt, tur det eftersom vi var lite sena att beställa. 
 
 
Det blev en Mountain Buggy Duet 2.5, alltså deras nya modell där vi kan göra om liggdelsen till en sittdel vänd mot oss när Lillasyster ska börja sitta i vagnen. Egentligen vill jag ha Arvid mot mig också, men en kan inte få allt. Av alla vagnar så gillade vi denna mest.
 
 
 
Det blev färgen flint, alltså grå! Vår Kronan Duo S är grå och vi gillar den färgen så vi körde ett säkert kort :) 
 
 
 
 
 
 
Den här syskonvagnen är endast 63 cm bred, nästan som en singelvagn, de har verkligen utnyttjat bredden till max. 
 
Vi köpte även till insektsnät, regnskydd och adapter så vi kan använda babyskyddet vi köpte till Arvid.
 
Det här är i princip det ändå vi köpt denna graviditet, förutom lite kläder på rean, annars har vi ju allt sedan Arvid var liten, haha, konstigt att skriva "sedan Arvid var liten", han är ju fortfarande liten :) Min lilla plutt. 
 
Igår var jag och Arvid hos barnmorskan, det fick bra, fick lämna urinprov eftersom jag kissar så ofta och för att se om jag har GBS i urinen, vilket jag hade med Arvid. Annars gick det bra, SF-mått ca 38, järnvärde ca 130 (jag har sluppit Niferex hela graviditeten), blodsocker 5,6, blodtryck ca 126/76., Lillasysters hjärtljud ca 144. Sedan åkte jag och Arvid till mammas jobb för att äta lunch. Mamma hade köpt mat från Grekiska kolgrillen, såklart! :) Efter det åkte vi till pappans jobb för att hämta hem honom för helg, en vanlig helg. Det händer en gång var sjätte vecka att han jobbar dagpass på en fredag plus ledig på helgen ;) 
 
 
Jag sover så dåligt på nätterna nu, det är otympligt, mycket springandes och kissa, sen har jag mycket svårt att somna om. Vissa nätter lyckas jag bara sova fyra timmar. Inatt har varit bättre, bara vaknat fyra gånger och sovit säkert sju timmar totalt, men väldigt upphackat. I vanliga fall så tar det ca 2-3 timmar att somna om när jag vaknar vid midnatt. 
 
Och nu ligger jag vaken, inklämd mellan Niklas och Arvid i sängen :) Vaknade vi fem, så snart är det dags för tvätt tror jag. 
 
 
Hoppas ni får en bra helg! 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
ch

åh så snygg vagn!! =)

Svar: Tack!
Josefina Elma

2015-02-21 @ 11:13:16
URL: http://crazycatchick.blogg.se
Sandra

Vilken fin vagn och grattis till kommande syskonet!
ALlt bra med er?
Kram

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2015-03-08 @ 10:09:59
URL: http://mamasandra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...