Arvids allergier

Ja, det är inte lätt alltid. Det har nu, tyvärr, tillkommit två allergier, som är havre och majs. Han har förut kunnat äta glutenfritt havre men nu fungerar inte det heller längre. Antikropparna mot majs var så låga så vi kan fortsätta ge det i måttliga mängder och se hur det utvecklar sig till nästa koll. Men märker vi att han reagerar på det på något sätt så ska vi såklart inte ge det. 
 
Vi har nu fått en tid till Astrid Lindgrens Barnsjukhus på Allergimottagningen, det känns bra. 
 
 
Vem har sagt att det är lätt med allergier? ;) 
 
En kan tro att det här är något Arvid har skapat men det är några teckningar/förklaringar av den senaste allergologen vi varit hos två gånger. Han har varit vikarie i Vallentuna och han tyckte vi skulle remitteras till ALB Allergimottagning istället för Fridhemsplan. 
 
 
 
 
Mysteriet att tyda en läkares handstil 
 
 
 
 
Det jobbiga nu är att Arvid inte längre kan äta havregrynsgröt till frukost och kvällsmål, vilket han har älskat. 
 
Jag har nu exprimenterat med olika andra gröter, bla bovete, hirs och ris. Den sistnämnda fungerar, men egentligen vill jag inte ge honom så mycket ris, men han måste ju äta något. 
 
 
Här gör man sig till. Provat några gånger men än så länge ingen hit. 
 
 
 
I förrgår blev jag så glad att jag hittat ett pannkakasrecept som passar honom, men han var inte lika imponerad ;) Pappan tyckte det var gott i alla fall. 
 
 
 
Så här ser han ut ikväll, min lilla plutt! Det blir så här ganska ofta. Som läkaren säger så måste vi försöka ta reda på vad det beror på, bland annat med hjälp av matdagbok! 
 
 
Han tyckte inte jag skulle störa honom i sitt duplobygge :) 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...