Glukosbelastning

Snart är det dags för min glukosbelastning, jag har inte gjort det någon gång tidigare men eftersom Arvid föddes i vecka 39+5 och vägde över 4500 g (han vägde 4550 gram) så vill de göra en glukosbelastning på mig. Mina blodsockervärden är i alla fall normala, och de var de även under graviditeten med Arvid. 
 
Så nästa fredag är det dags, fasta från 8-10 timmar innan blodsockret ska mätas och sedan dricka den äckliga sörjan och sedan vänta två timmar till innan de tar blodsockret. Har inte hört så gott om den där upplevelsen ;) 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Jennie

Jag tycker lite synd om dig. Jag fick göra det under båda mina graviditeter. Ta med dig saker att läsa eller roliga spel på telefonen. Och viktigast av allt goda saker att äta direkt efteråt. Lycka till!

Svar: Aa tack för tipset! :)
Josefina Elma

2014-11-28 @ 06:28:27
Annika

Den där sörjan man får dricka smakar inte så gott, ett tips är att försöka halsa i dig den. Jag gjorde glukosbelastning när jag väntade Léon.
Skönt ändå att du får kolla upp redan nu :)

Svar: Tack för tipsen! :)
Josefina Elma

2014-11-28 @ 06:29:30
URL: http://pursueyourdreams.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...