Dag 1

Jaha, idag är det dag 1 (igen) av sötsaksstopp, någon gång måste det ju fungera?! Eller hur? 
 
Vid förra graviditeten hade jag en sötsaksdag i månaden (förutom de fyra sista veckorna då jag åt en del mer ;), det fungerade väldigt bra. 
 
Nu i början av denna graviditet så kunde jag inte äta några sötsaker eftersom jag ammade och Arvids allergier. Sedan när jag slutade amma så tänkte jag att jag får gå lös på sötsaker ett tag och sedan skärpa till mig med en månadsdag igen. Men som ni vet så blir det inte alltid som en har tänkt sig. Jag har gjort några tappra försök, som inte riktigt gått som jag tänkt mig ;) Men skam den som ger sig :) 
 
 
Så nu är det nolltolerans fram till jul. Jag känner att det behövs uteslutas helt ett tag, fungerar bäst för mig. Önska mig lycka till. 
 
 
Så just nu är det slut på sådana här saker 
 
 
 
Spritspåsen jag använde på Arvids födelsedag gick sönder så jag fick smeta på frostingen bäst det gick i all hast några minuter innan gästerna kom. 
Kommentarer
Mamma Annika

Inte fel med godisstopp! Du är duktig du!
Kramkram

Svar: Tack! Hoppas det går vägen nu!
Josefina Elma

2014-11-20 @ 21:12:46
Jennie

Det låter svårt att låta bli helt. Jag har lärt mig minska mängden sötsaker med hjälp av Viktväktarna men jag skulle ha svårt att inte äta något sött. Försvinner ditt godissug om du helt låter bli? Lycka till!

Svar: Förstår hur du tänker, men när det bara är under en kortare period så fungerar det väldigt bra. Det är ju bara fem veckor kvar till jul och så har vi bröllop därikring, så då kommer det bli lite sött. Sen under graviditeter så känns det bättre att inte äta så mycket sött, jag verkar ju få stora barn ändå ;) Men jag skulle inte kunna ha nolltolerans för evigt :)
Josefina Elma

2014-11-21 @ 06:19:12
PA

Lycka till.

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-11-21 @ 07:34:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...