Kycklingröra


Vi älskar röror här hemma och vi brukar blanda i det vi har. Oftast blir det något så här:
 
Kycklingröra

Kyckling
Lök
Vitlök
Champinjoner
Squash
Basilika
Creme fraiche
Matlagningsgrädde
Soya
 
 
Förut brukade vi ha vittvin i men det hoppar vi över nu när jag är gravid. Ibland har vi i även paprika eller körsbärstomater. Vill en vara lite nyttigare så tar en krossade tomater istället för creme fraichen och grädden. Ja, en kan verkligen blanda som en vill! 
 
Så kokar vi såklart pasta till! 
 
Smaklig måltid!
 
 
Kommentarer
Erika Cao

Såg jättegott ut!

Svar: Mums! :)
Josefina Elma

2013-05-23 @ 11:13:07
URL: http://erikacao.blogspot.se
Knatti

Såg gott ut! Är rätt säker på att ni kan ha vin i maten även om du är gravid, de alkoholen kokar bort. Det råd jag hört är att de även är helt okej att äta rödvinssås (den kokas ju dessutom genom att reducera massor med vin). Så om det är pga alkoholen så äre bara att använda, men de kanske är att du inte klarar av smaken kanske...

Svar: Jo, jag vet att vi kan ha vin i maten, men jag vill inte det! Jag vet att det avdunstar men jag känner inget behov av det just nu! Men tack för att du bryr dig och kommenterar! :)
Josefina Elma

2013-05-23 @ 17:04:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...