Emil är min stjärna


När det är stjärnklart tittar jag upp och ser min lilla stjärna, där Emil är. Jag vinkar till honom. Flera olika saker symboliserar Emil, däribland stjärnor. Även fast Emil är här hemma hos oss, han sitter på min axel och vakar över mig, så är han ibland uppe bland stjärnorna för att lysa upp mörkret för mig. Så att jag lättare ska orka med allt mörker. 

 

 

LJUSET INOM DIG (Text/Musik: Linda Almö)
- En ängels sång till sin mamma

”Mamma, min mamma
se vad jag kan
jag kan nu gå
och jag hoppar lite grand
för mina vingar de bär mig
varthän jag än vill
Flyger dit där du är
och följer ditt liv

 

Fast du inte ser mig
så är jag alltid där
någonstans runt om dig
i universums stora sfär
För jag färdas över ängar
bärs upp av en vind
tittar till dig och flyger ner
och ger en puss på din kind

 

Jag samlar dina tårar
och fyller på vår brunn
vars vatten blir till regn
som landar på din mun
och tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får

 

ha mig intill dig
närhelst du än vill
ge mig all världens kramar,
vad jag än vill och lite till
För du vill visa din kärlek
ge mig allt så fint
men mamma, din kärlek
känns från jorden o ända hit

 

Jag säger stolt till de andra
små änglar som är här
Titta – det är min mamma!
och hon håller mig så kär
Jag lyser utav stolhet
som blir till stjärnans ljus
som du ser om natten
när det släckts i varje hus

 

För jag är den stjärna
som lyser stark och klar
Jag är ljuset inom dig
som alltid stannar kvar”

Kommentarer
Anonym

fin blogg:) jag har en tävling nu i min blogg om det e något intressant?

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2013-03-18 @ 11:38:05
URL: http://sarassida.blogg.se
Mamma Annika

"Jag säger stolt till de andra små änglar som är här
Titta det är min mamma! och hon håller mig så kär
Jag lyser utav stolthet som blir till stjärnans ljus
som du ser om natten när det släckts i varje hus"
Så fin dikt och så fina ord som om de var skrivna speciellt till dig, älskade dotter.
//Kramkram

Svar: <3
Josefina Elma

2013-03-18 @ 14:06:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...