Min dag, eller natt?!

  • Vaknar 02.20, har då sovit 3 timmar och 40 mintuer. Det räcker väl? Jag har snittat på ca 4-6 timmar per natt sedan Arvid föddes. Det beror inte på att han inte sover, utan på att jag är så pigg när jag vaknar. Jag vågar knappt säga det, men Arvid sover väldigt bra på nätterna och morgonen. Ofta ligger jag med Ipaden i sängen och glor på play, vi har ju inte fått upp tvn än i sovrummet. 
  • Ammar, myser, byter blöja, ammar och så är klockan 04.00 helt plötsligt. 
  • 04.00 går upp och gör frukost till Niklas som jobbar morgonpass idag. Jag äter också frukost. 
  • Fixar och donar lite i köket. 
  • Tvättar, fyller på blöjor och tvättlappar, lägger fram nya plastade frottéer på skötbäddarna. 
  • Arvid vaknar, vi speglar oss i varma sköna badrummet, han skrattar så mycket när vi gör det, sedan vinkar vi hej då till pappan i familjen. 
  • Amma och mysa. 
  • Byta blöja, då passar Arvid på att kissa ner nya frottén på skötbädden. Så fixa med det.
  • Hänga upp tvätt med bebis i babygymmet utanför tvättstugan, samtidigt som jag sjunger "Imse Vimse Spindel" femtioelva gånger och puttar på bågen ovanför babygymmet med foten, allt för att ha en nöjd bebis.  
  • Öppna post och rensa diverseposten. 
  • Öppna paketet med restbeställningen från H&M, bestod av en gul trådkorg, byxor och strumpor, allt till Arvid såklart. 
  • Nu är klockan ungefär 08.00, jag har stationerat mig vid datorn och ringer några samtal innan Arvid vaknar för lite käk och en, jag menar såklart två runder på skötbordet. Byter kläder. 
  • Arvid roar sig i babysittern vid datorn. 
  • Amma.
  • Dagens vagn- och hundpromenad i solen. 
  • Lunch för mamman i familjen, bebis tycker det är lagom att vakna när maten är färdigvärmd. Bebis roas tillslut i babygymmet samtidigt som mamman buffar bågen med leksaker ovanför och äter. 
  • Toabesök med åskådare och sångstund. 
  • Amma. 
 
Effektiv dag som ungefär har sett ut så här. Alltså MYS med världens bästa bebis mellan lite vardagssysslor när bebisen sover. Inte alltid minibossen tillåter en att göra så här mycket hihi. För på eftermiddagarna vill bebisen vara vaken och om, jag säger om, han sover så ska det vara i famnen, mitt lilla myshjärta. Eftersom jag inte bara har världens bästa bebis så har jag också världens bästa sambo, som gör så otroligt mycket här hemma, så skönt att kunna göra lite när jag ändå är pigg och bebisen sover. Sen kan man ju säga att Niklas inte riktigt alltid förstår vad tid allt tar med en bebis, men fler mammor som säger samma sak. Speciellt om bebisen inte hade tänkt sova, och i så fall bara sover i famnen. Men det är olika, olika dagar, sen har de ju sina språng, mentala utvecklingsfaser också. 
 
Just nu sitter jag vid datorn med bebis sovandes i famnen, så inlägget är skrivet med vänster hand, så inga krusiduller inte. 
 
Middagen blir varma mackor i ugn, mums! Tror jag vill ha dijonsenap, lök och champinjoner på. 
 
 
Vi tar "fredag" idag, eftersom Niklas är ledig två dagar nu innan nästa jobbsnurra. 
 
Nu vaknar bebis Tjing!
 
 
En gammal bild på gladfisen 
 
Du är underbar!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
erikasblogg.se

Vilken underbar bild på killen <3

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-01-26 @ 16:33:40
URL: http://erikasblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...