Historien om den sålda soffan

Ringer en kille och vill köpa soffan till ett tv-projekt. Vi tackar Nej, eftersom vi inte tycker det är värt att sälja den en vecka innan flytten, jag vill ju ha någonstans att vältra min gravida kropp.
 
Senare samma dag ringer en annan kille från samma företag och förklarar hur GÄRNA de vill köpa vår soffa. 
 
De erbjuder oss en annan soffa så länge ("som jag kan ligga och vara höggravid i", som han uttryckte det), alternativt att vi får tillbaka soffan efter två dagar när de är färdiga med den. De här två förslagen tackar jag också Nej till. Men jag sa att de får ringa tillbaka om en halvtimme så får vi prata ihop oss. 
 
Vi bestämmer oss för att sälja den, det är ju ändå bara en vecka innan flytten. 
 
Han använder massor med roliga anledningar till VARFÖR vi ska sälja den!
 
Vi satte ut soffan på blocket för 2000 kronor och sålde den för 3500 kronor! ;) En bra affär, så vi är supernöjda! 
 
Soffan kommer att synas i en reklamfilm i ca ett års tid och några kändisar kommer att sitta iden, detta tyckte han var skäl nog för att vi skulle sälja den! ;) 
 
Återkommer när den kommer ut så ni får kika in vår soffa ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Cornelia Nilsson

Åh vilken spännande blogg, måste läsa mer. Vad härligt att höra att du är gravid igen, beklagar verkligen det som hände er lilla son. <3
Ska bli spännande att följa hur det går för er. Kram!

Http://cutelittlethings.se - Stil Shopping & Ungmamma-blogg

Svar: Tack för dina fina ord! Det värmer i mitt mammahjärta! <3 Kram!
Josefina Elma

2013-10-05 @ 19:01:14
URL: http://cnelias.blogg.se/
Nikita

Haha va komiskt :-) Najs att få så mkt för
Soffan åxå :-)

Svar: Ja, han var väldigt rolig att prata med! :) Verkligen ett bra pris för den soffan! Med tanke på att vi fick den i inflyttningspresent samt att den var inköpt på mitt gamla jobb så det var även med personalrabatt!
Josefina Elma

2013-10-05 @ 19:10:44
URL: http://nikital.blogg.se
Sara - mamma till Signe och Ester

Haha!! Så himla kul ;) ja, berätta när vi kan se den i tv ;)

Svar: Ja, det ska jag absolut göra!! :D
Josefina Elma

2013-10-05 @ 21:26:17
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Marre

Haha, vad kul! :)

Svar: Ja, han var väldigt rolig! :D Han sa tex att det är ungefär som att nysa när man föder barn, men att det hade blivit lite stelt hemma när han sagt det till frugan! :D
Josefina Elma

2013-10-05 @ 21:36:19
URL: http://frucullin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...