Fredag

Nu har jag jobbat min hela 100% vecka sedan augusti 2012! Jag har ju haft en 75% tjänst sedan dess och då varit ledig varje måndag, vilket har varit skönt! Men den 25:e kommer det kännas bättre! :) 
 
Nu har vi ätit mat från Grekiska Kolgrillen och firat att Niklas klarat sin kurs på jobbet! :) Även fast jag fick reda på det medans vi åt, så kan vi ju låtsas att vi köpte mat ute gör att fira och inte för att vi är lata! ;) 
 
Har ni ätit något gott idag? 
Gärna tips och inspiration! 
Tack! 
Kommentarer
Linda

Vi förlorade vår kille för två månader sedan, han kom för tidigt redan i v 22. Helt perfekt men jag hade drabbats av en infektion som satte igång förlossningen.
Imorgon ska jag prata med läkaren om fortsatt sjukskrivning, för mig känns det just nu omöjligt att klara av ett jobb. Den energi jag har försöker jag att göra sånt som är kul, träffa vänner och låta tankarna få vara någon annan stans än på sorgen efter Stig. Hur länge var du helt sjukskriven? Hur var vägen tillbaka?
Önskar dig all lycka framåt.
/Linda

Svar: Beklagar så att er lilla kille inte fick stanna hos er på rätt sätt! <3 världen är så orättvis! Jag var sjukskriven tre veckor innan Emil föddes, i väntan på svar på vad som inte var rätt. Sen var jag sjukskriven i sex veckor efteråt, men anledningen till att jag gick tillbaka så "snabbt" var att mitt vikariat skulle ta slut två månader senare och jag kände att jag "ville" jobba klart där... Men det kanske inte är mitt bästa beslut...men tog det lugnt på jobbet... En av de jobbigaste sakerna på jobbet var att mitt rum låg precis vid mvc väntrummet...jobbigt att se alla glada gravida kvinnor... Sen var mitt vik på 75% så jag jobbade då aldrig heltid. Nu har jag nytt jobb och jobbar 100%, känns ok! Men jag tror att när man än går tillbaka till jobbet så kommer den första tiden tillbaka på jobbet alltid vara jobbig, allt man gör för första gången tyckte jag var jobbigt... Första gången man handlar mat, första gången man använder några byxor, strumpor, jacka, som man inte använt sedan man var gravid. Det var även jobbigt att komma tillbaka till jobbet eftersom jag bara hunnit jobba där ca 7 veckor innan jag blev sjukskriven, hade inte hunnit lära känna mina nya arbetskamrater, sen jobbade jag långt hemifrån, men jag åkte iaf och hälsade på på jobbet ca 2 v innan jag skulle komma tillbaka, vilket var bra. Men jag drömmer fortfarande om Emil, ex läkarsamtalet då läkaren kom med beskedet. Usch, ja det är mycket jobbigt kvar att bearbeta! :'( lite långt och osammanhängande svar, men fråga gärna mer om det jag missat att svara! Är du med i själargruppen på fb?
Hur har det gått med läkarbesöket? Viktigt att man lyssnar på kroppen, hur mycket man orkar! Inte börjar jobba för tidigt!
Stig är ett underbart fint namn! Min farfar hette Stig och han var en underbar människa!
Tack så mycket för att du skrivit till mig och återigen så är jag så ledsen att världen är så orättvis och allt för många måste vara med om det itänkbara, att förlora sitt barn!
För att orka så tänker jag att de har det bra tillsammans uppe i himlen och tar hand om varandra! <3
Lycka till dig! <3
Josefina Elma

2013-05-19 @ 16:55:09
URL: http://cut.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...