Provsvar

Läkaren ringde precis och berättade om provsvaren. 
 
Det var en blandning av bakterier, så jag ska lämna ett nytt urinprov imorgon eller i början på nästa vecka. 
 
Känns inte bra med bakterier där, hoppas verkligen det inte är farligt för Lillebror! 
 
Det kan vara urinvägsinfektion
 
Men jag får såklart upp andra hemskheter i huvudet... 
 
Får leva i ovisshet ett tag till, tyvärr. Jobbigt! 
 
Var i alla fall ingen svamp som växte i odlingen (usch vad ofräscht det låter hahaha :p)
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Johanna

Det är nog ingen fara, det är vanligt med urinvägsinfektion under graviditeten.

Glad att höra att det inte var något farligt <3 kram

Svar: Jo uvi är vanligt, men nu vet jag ju inte ännu vad det är för något, tyvärr. Jag blir nojjig så det är lite jobbigt när man inte vet vad det är för några bakterier.. Kram <3
Josefina Elma

2013-08-29 @ 17:10:09
URL: http://nnnaa.blogg.se/
Camilla

Har du några besvär?

Svar: Alltså egentligen inte, men nu när man vet att det är nått så känner man ju lite av varje! ;)
Josefina Elma

2013-08-29 @ 17:43:34
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Helen

Jätte vanligt med att få urinvägsinfektion under graviditeten. Försök ta ett djupt andetag o inte oroa dig innan du har de svart på vitt. Vet dock att det inte är så lätt att göra det. Har tre pojkar varav de första två är prematurer o den siste född v 37. Ville verkligen inte att 3an skulle va prematur, då storebror bara va 1år när han skulle titta ut, vilket han inte blev men inget jag egentligen kunde styra på nått vis. Lärt mig att trotsa mig själv o det som händer för i slutet styr man ingenting över det som sker. Visserligen blev jag rätt glad när vattnet gick mitt i natten 3v förtidigt för gick med foglossnng o dubbelsidig ischias sen v 4 o med en vild ettåring hemma fick jag o lillebror en liten paus på bb. Ett litet tips är att stanna på bb tills du känner dig er redo att åka hem när de väl är dqgs för lillebror att titta ut. Att mjölken fått runnit till ordentligt o om den inte vill komma som den ska så finns de super bra ersättning i stället. Även om det händer så är det inget fel på dig som mamma ,den tanken kommer finnas i huvudet. Vardagen kommer så snabbt tillbaka när man väl är hemma. Alla måsten o då kan man bli lite smått sliten om man inte kanske stannade den där dagen extra. Blev en liten novell o du får säkert an massa råd från massa håll. Men ville iaf dela med mig.:) Viktigaste av allt är att njut. Dag som natt. Eran bebis om ni vill ta upp o sniffa mysa gosa på honom så gör det. Inget barn som mår dåligt av det ;)

Svar: Så fint av dig att dela med dig av dina erfarenheter och om era tre fina pojkar! <3 Ja, hoppas det inte är några "farliga" bakterier för Lillebror bara! Så jobbigt när man inte vet vad det är!
Stor kram till dig! <3
Josefina Elma

2013-08-29 @ 19:55:09
Emelie, Mamma till två små hjärtan

Hoppas det går bra imorgon och att de ger lugnande och bra besked. Bra att de kollar upp det :)

Svar: Tack! :) Ska ta om urinprovet imorgon eller på måndag så får svar på onsdag.
Josefina Elma

2013-08-29 @ 22:14:49
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se
Ida mamma till Collin <3

Åh håller tummarna att det inte är något att oroa sig över.
Stor kram till dig!

Svar: :) Kram!
Josefina Elma

2013-08-29 @ 23:33:52
URL: http://idasmirakel.vimedbarn.se
Marre

Håller också tummarna för att provsvaren är ok! Kram

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2013-08-30 @ 16:07:14
URL: http://frucullin.blogspot.com
Jennie - mamma till Leonard

Du ska se att de inte är någon fara, håller tummarna! Men känner jätte många som haft urinvägsinfektion när de varit gravida så kan ju vara de :) kram

Svar: Tack! <3 Kram!
Josefina Elma

2013-08-30 @ 20:44:28
URL: http://jenniethefrog.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...