♥ Lillebror vecka 30 ♥

♥ Idag går vi in i vecka 30, alltså 29+0 idag! ♥
 
 
 
Barnet
 

Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför.

 

Vikt 1 600 gram.

 

 

Egna tankar

 

Jag tycker att Lillebror sparkar/slår mest på vänster sida av magen, även fast jag känner på höger också. Fortfarande mycket sammandragningar, men de gör inte ont. Jag tycker jag har blivit något bättre på att anpassa mina dagar, för att inte få den fruktansvärda smärtan från fogarna. Men vissa dagar blir det ändå för mycket.

 

Vi funderar hej vilt på namn! Eller jag i alla fall ;) Niklas står fast vid vårt förslag vi har haft sedan länge. Men några namn har han inte helt ratat. Jag drömde igår natt att vi skulle döpa Lillebror till något annat än det "första" namnet och jag fick sådan ångest i drömmen, kände mig taskig mot namnet/Lillebror att vi inte tog det namnet vi funderat på längst. Konstiga drömmar ;)  

 

 

 

Magbild från igår, vecka 28+6

 
 

 

 

Kommentarer
Mandy - Mamma,änglamamma & gravid.

Fin du och magen är! :) Och vad fort dina veckor går.. tycker du byter vecka hela tiden haha

Svar: Hahaha!! Jag tycker det är tvärtom! Dina veckor går supersnabbt! ;) Konstigt det där!
Tack!
Josefina Elma

2013-08-25 @ 14:20:17
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se
Johanna Järvenpää

Namn är svårt. Är glad att vi är helt överens om vad det blir här :)

Svar: Åå vad skönt! :)
Josefina Elma

2013-08-26 @ 08:24:20
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/
Malin - Collins mamma

Mysigt att välja namn!! Åååh :)

Svar: Ja! Hihi! Hur gick det för er? Vem kom på Collins fina namn? Hade ni många förslag?
Josefina Elma

2013-08-26 @ 08:43:40
URL: http://malinsu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...