Läkarbesök

Blev sjukskriven 100% av läkaren, men tydligen så är försäkringskassan väldigt hårda, och brukar tycka att 50% räcker vid bäckensmärtor/"foglossning". 
 
Hoppas verkligen de förstår att jag inte kommer kunna jobba något med tanke på vad jag jobbar med. Det är ju så otroligt individuellt. Allt gör ju ont... 
 
Har i alla fall postat intyget till Försäkringskassan och till min chef på jobbet. 
 
Men skönt att läkaren förstod och höll med att jag inte ska jobba något mer. Hon skrev ett, vad jag tyckte, bra intyg till försäkringskassan. 
 
 
 
Kommentarer
Carro - Änglamamma och gravid

Skönt att läkaren sjukskrev dig och jag hoppas försäkringskassan går med på det! Dåligt annars. Hur kan de veta hur ont du har liksom?

Svar: Håller med dig Carro, hur ska de veta?
Josefina Elma

2013-08-16 @ 12:24:55
URL: http://carolineorkar.blogg.se
Karin

Vad jobbar du inom..om jag får vara nyfiken att fråga?

Hoppas F-kassan kommer med ett bra beslut! Oavsett om man har ett rörligt arbete eller inte så blir det riktigt tungt ändå och har man bäckenledssmärtor så måste man ha möjlighet att kunna vila ofta på obestämda tider och då funkar inte ens 50% upplever jag

Svar: Jag jobbar inom vården, som sjukgymnast. Håller med dig, det gör ont även om jag sitter eller bara står. Och bara byta om på jobbet, fy alltså... Jag är helt slut när jag har tagit mig till jobbet och bytt om... Sen ska man jobba också. Nej, tyvärr fungerar det inte.
Josefina Elma

Karin

åh spännande att jobba som sjukgymnast! Men då är du rätt insatt i området med just bäckenledssmärtor ändå?

Jag förstår dig, jag var också helt färdig innan jag fick havandeskapspenning, jag borde egentligen sjukskrivit mig tidigare..inser jag nu efteråt. Lätt att vara efterklok!

Svar: Ja, precis, har lite koll! :) Ja, tyvärr är det lätt att vara efterklok!
Josefina Elma

Camilla

Skönt! Hoppas du får pengar från FK också!

Svar: Ja, det hoppas jag också!
Josefina Elma

2013-08-16 @ 17:38:06
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Johanna Järvenpää

Jag är sjukskriven 100% var inget problem med fk men hon som jag pratade med där sa att det beror mycket på vilken handläggare man får, jag hade tur hon hade haft foglossning själv så hon sa att det absolut inte var något att orda om. Berättade nämligen när hon ringde att jag hört att det var svårt att få igenom. Håller tummarna för dig!

Svar: Skönt att höra! Hoppas på en bra handläggare då! :)
Josefina Elma

2013-08-16 @ 17:45:12
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...