Frågelista


Hittade en frågelista hos cumgranosalis.blogg.se! 
 
 
Hur gamla är ni, du och din kille?

Vi är båda nyss fyllda 27 år!
 
Hur fick du beskedet att du var gravid?
Gjorde ett graviditetstest några dagar efter beräknad mens. Jag vet att vissa gör test några dagar innan men jag gör tvärtemot, väntar några dagar, för att minska besvikelsen för ett minus på testet. 
 
Vilken vecka var du i då?
Vecka 4-5. 
 
Hur reagerade du när gravtestet var positivt? 
Lycka, blandat med skräck! Hur ska den här graviditeten bli? Hur länge kommer det här barnet leva? Sådana tankar som är vanliga bland änglaföräldrar.
 
Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?
Gick in i sovrummet och väckte en trött Niklas strack efter klockan 6 på morgonen! Lycka! 
 
Var det planerat?
Ja!
 
Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Den här gången gick det snabbt, två månader. 
 
Var du orolig för missfall?
Ja! 
 
Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Mamma. 
 
Hur gick ni ut med det officiellt?

Lite blandat, via sms, telefonsamtal eller "in person". Vi berättade det tidigt i graviditeten den här gången, för våra nära och kära. 
 
Hur reagerade din familj och dina vänner när du berättade att du var gravid?
De blev glada!  
 
Känner du dig redo att bli mamma?
Ja! Jag vill att det ska bli november nu! Få slut på sommaren och ge mig höst/vinter! :D
 
Hur känns det att ha en bebis i magen?
Underbart! Speciellt när han sparkar! Det är ren kärlek! 
 
Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?
8 kg hittils.
 
Cravings?
Inte direkt! Tror nästan det är en ursäkt för att få äta onyttigt, men vad vet jag! Sen finns det ju saker man mår illa av bara att känna lukten av. Så därför får man äta det som går ner! Har dock varit mycket bättre den här graviditeten! De första månaderna hade jag metallsmak i munnen och då kunde det vara gott att äta citrusfrukter och tugga tuggummi! 
 
Gravidkrämpor?
I början illamående, TRÖTTHET, metallsmak i munnen. Den senaste tiden bäckensmärtor, ajaj och börjar svälla upp lite om fötterna. Men som jag skrev innan, har jag mått mycket bättre fysiskt den första halvan av den här graviditeten. Graviditeten med vår ängel Emil hade jag nog alla graviditetssymptom delux ;) Kunde inte öppna kylskåpet i början utan att börja gråta för jag mådde så illa av lukterna! Frågar ni min sambo så tror jag han säger att mina hormoner även påverkar mitt humör! ;) När jag i början tänkte att det säkert bara är inbillning, att det inte är någon bebis där, då sa han "Med tanke på ditt humör så är du säkert gravid!" ;) 
 
Har ni planerat några namn?
Ja, vi har någa olika förslag, men nog bara ett vi båda är överens om! :) Men vi bestämmer inget förrens Lillebor är ute hos oss! Vi har ett mellannamn klart. Det andra mellannamnet är inte riktigt bestämt! 
 
Hade ni lätt för att komma överens om namnen?

Bara ett än så länge! 
 
Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke?

Vi vet med största sannolikhet att det är en pojke! 
 
Hur länge ska du vara mammaledig?
Vi har inte kommit så långt i planeringen! Vi tar en dag av graviditeten i taget. 
 
Ska ni dela på föräldraledigheten?

Niklas ska absolut också vara hemma med Lillebror, men vi har inte bestämt hur länge. Eftersom mitt vikariat går ut under mammaledigheten så vet jag inte hur det kommer bli sen! 
 
När är bebisen beräknad att komma?
9 november 2013! 
 
 
Om du också är gravid får du gärna göra listan och hojta till så jag kan läsa din också! :D  
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...