Dagens gravidtankar

Jag är helt slut och känner mig mörbultad efter en arbetsdag! Jag går så långsamt så patienterna på jobbet nästan går om mig! 
 
 
Några saker som blivit svårare när jag har en bebis i magen: 
 
Raka benen! 

Tydligen svårt att komma åt! Och svårare kommer det att bli! 
 
Tvätta fötterna! 
 
Klä på och av sig! 
 
 
 
Men vad gör det här?! 
 
Ja, ett par illaluktande fötter är inte så kul, men än så länge klarar jag det med mycket möda och stort besvär ;) 
 
Min högsta önskan är att få ett friskt och levande barn som överlever sina föräldrar! Så som det ska vara! <3 
 
 
 
Ni andra som är/varit gravida, vad märkte ni var svårare under graviditeten? 
 
Ni kanske har några bra tips också på hur man kan underlätta sin vardag! 
 
 
 
Kommentarer
Sandra - mamma till Lykke

Åh, det där med att raka benen var riktigt spännande under graviditeten. Det kändes mer som att man utövade akrobatkonster när man stod i de medt konstigaste ställningarna för att komma åt.. ;)

En positiv sak med magen som jag verkligen kan sakna, den var ju jäkligt bekväm att ställa godisskålen på vid fredagsmyset. :)

Svar: Ja, hahaha! En ganska ovig akrobatkonstnär! :D
Åå då måste jag börja äta godis igen ;) hihi eller så får jag ha något annat i skålen! :)
Josefina Elma

2013-08-02 @ 19:50:26
URL: http://sandrasodergren.blogg.se
Johanna Järvenpää

Kikar in här hos dig oxå :) Kommer nog stanna kvar :D

Svar: Vad trevligt! :) Du är så välkommen! Lägger till dig på min bloglovin! :)
Josefina Elma

2013-08-02 @ 21:48:12
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/
Johanna Järvenpää

La precis till dig på min så jag inte tappar bort dig :)

Svar: Vad roligt! :)
Josefina Elma

2013-08-02 @ 22:50:40
URL: http://cumgranosalis.blogg.se/
Malin - Colllins mamma

Haha känner igen de där problemen! Kunde inte ta på mig strumpor sista veckorna ;D

Och att hitta en skön sovställning var i princip omöjligt!!

MEN, som du säger - det är värt det!

Och jag är såååå glad för er skull att ni väntar på lillebror. Han kommer komma ut och fylla erat liv med sådan kärlek och jag är säker på att Emil kommer vara en stolt storebror där uppe i himlen!♥

Svar: Ja, det där med att hitta ett skönt sätt att sova på börjar jag märka av!
Tack för dina fina ord! Blir så glad när Emil nämns! Tusen tusen tack! <3
Kram
Josefina Elma

2013-08-03 @ 06:23:54
URL: http://malinsu.blogg.se
erikasblogg.se

Hihi raka bikinilinjen gick inte alls. Måla tånaglarna och knyta conversen. Min sambo fick hjälpa mig med allt det ;)

Svar: Ja, bikinilinjen är också problematisk :) Ja, min sambo får ibland hjälpa att dra upp plösen på skorna!
Josefina Elma

2013-08-03 @ 10:34:52
URL: http://erikasblogg.se/
Camilla ♥ 130510

Haha raka benen var ett helsike!
Eller ligga bekvämt i soffan ;P. Jag brukar alltid dra upp benen så man typ ligger i fosterställning men det gick inte med en mage :P
Och sen fick jag värsta chocken av hur enkelt det var att raka benen när lilleman ploppat ut :P

Svar: :) ja, då blir det lite mer plats när de små kommit ut!
Ja, jag har en position som fungerar bra än så länge! :)
Josefina Elma

2013-08-03 @ 11:50:15
URL: http://mirabilibus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...