Citat


Sitter och funderar på fina citat som kan få pryda Lillebrors spjälsäng eller någon egengjord canvastavla!
 
Jag har sett mycket fina citat, men nu har jag idetorka. 
 
Tips mottages gärna! 
 
Tänkte börja samla ihop dem så jag har de sparade!
 
 
 
"Älskad från första stund" 
 
 
 "Underbar och Älskad"
 
"Hyss hittar man inte på, di bare blir. Och att det är ett hyss det vet man inte förrän efteråt."
(Emil i När lilla Ida skulle göra hyss)
 
 
 
Följande citat har jag hittat på Balorina.se
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Finns många som liknar den här nedanför! 
De är superfina men Emil är ju också det finaste vi gjort! 
Så blir svårt att använda sådana! 
 
 
 

Kommentarer
Helen

De går ju att modifera om. När vi sover samtalar änglarna med våra själar" .Vi är alla änglar med en ensam vinge. Endast om vi omfamnar varandra kan vi flyga." Våga vara det ljus du är. "Storebror vakar över dig". "Storebror var de finaste vi fått men Du är det finaste vi har."(den sista kom ja på själv nu..när jag tänkte på er, men hoppas den inte blev plumpigt gjord)

Svar: Ja, men det är ju bra! Tack för tipsen! :) Tänkte ha "Det finaste vi gjort!" och så båda deras namn och födelsedatum under! <3
Josefina Elma

2013-08-05 @ 22:21:55
Camilla

Jag gillar Nalle Puh citatet. "Älskad från första stund" har jag sett på en gravsten.

http://www.omlivetefter.blogspot.se/2013/02/minnesvagg.html?m=1

Svar: Ja, det har jag också sett! Men jag förknippar det inte med bortgång. Har däremot lite svårare för citat med änglar till levande barn.
Ja, men sådär tänkte jag med att man kunde göra, som du gjort på bilden! Att man skriver båda deras namn! <3
Josefina Elma

2013-08-06 @ 11:00:48
URL: http://omlivetefter.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...