Barnmorskebesök v 27 (v 26+3)

Idag fick blivande mormor till Lillebror följa med till barnmorskan. 
 
Vi pratade, jag ställde frågor, bokade nya tider. 
 
 
Sf-mått: 28 cm. 
 
Blodtryck: 130/70. 
 
Lillebrors puls: ca 146 slag/min. 
 
Och så var mitt kiss fint! ;) 
 
 
Även idag var Lillebror livlig när barnmorskan ville lyssna på hjärtat, men då ville Lillebror göra en kullerbytta, eller två! 
 
Sf-måttet har alltså ökat 4 cm på 2 veckor!!! Så det ligger lite över mittkurvan, men som barnmorksan sa så är det mycket beroende på hur barnet ligger. 
 
Vi bokade in tider nu ca 6 veckor frammåt, känns bra att ha lite tider! Det blev ungefär 1,5-2 veckor mellan varje besök hos henne. Sen har jag UL med läkarbesök där emellan. 
 
Vi bokade även in ett läkarbesök nästa fredag för att diskutera sjukskrivning, svårt det där tycker jag. Känner ju att jag inte har så mycket ork, och så har jag en del värk också. Sover dåligt, svårt att somna om när jag varit uppe och kissat på natten. Känns som det tar en evighet att komma upp ur sängen. 
 
 
Satt och tittade igenom lite fotoalbum hemma hos mamma och pappa ikväll!! 
 
 
Bjuder på en bild på mig när jag var liten! 
 
 
Biffiga vader redan då! ;) 
 
Kommentarer
Camilla

Hihi! Söt du var!

Svar: Var? Men Camilla, jag tror det ska stå ÄR! ;) hahaha!
Josefina Elma

2013-08-07 @ 23:01:18
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Inga-Linn

Nej, vilken söt bild!(:

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2013-08-07 @ 23:10:20
URL: http://livetenligtingalinn.blogg.se
Camilla ♥ 130510

Så bra att kisset såg okej ut ;). Hoppas du får bli sjukskriven. En gravid kropp är inte att leka med...

Svar: Ja, efter en stund på jobbet idag så kände jag att det nog får vara nog! BM tyckte inte jag borde jobba mer, iaf inte så mycket. Men det är nog mest jag om har svårt att acceptera det. Ska träffa läkaren nästa vecka, men det borde inte vara något problem med tanke på mitt jobb. Men man vet ju aldrig :/
Josefina Elma

2013-08-08 @ 17:28:51
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Z A N D R E A S värld - Mamma till Joline gravid med lillebror!

Ååh så mysigt med dessa besök hos bm :) jag var där idag. Allt såg bra ut ;) Vilken sötnos på bilden med hihi! Känner du rejäla sparkar? :) Kram

Svar: Ja, visst är det mysigt! Han är väldigt bra på att trycka ut rumpan :) Sparkar känner jag också men inte alltid rejäla, lite varierat! Fimade magen för någon dag sen, då var det party! :)
Hur känner du?
Kram!
Josefina Elma

2013-08-08 @ 20:23:37
URL: http://zandrea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...