Typisk sammandragning

I tisdags så fick Niklas göra en kraftigare inbromsning precis när vi skulle svänga in på vår väg hemma, jag fick då ont i magen, ringde förlossningen och fick komma in och ligga med ctg i fyra timmar. Man ska ligga sex timmar från det att det hände. Så klockan tio på kvällen trodde jag att jag skulle få åka hem eftersom det såg bra ut. Men när läkaren kom in för att göra ultraljud så fick jag såklart en sammandragning när jag reste mig upp. Jaha, så då blev jag inlagd på avdelning 16 med nytt ctg klockan tolv och sedan på morgonen vid åtta. Lite höga hjärtljud till en början på morgonen så fick ligga en lite längre stund med ctgn då. Sen såg allt bra ut, så då fick jag åka hem. Läkaren sa att jag skulle ta det lugnt en vecka, men hur lätt är det att göra, med en ettåring hemma? ;) Så igår var pappa här halva dagen och sen var vi med mamma på eftermiddagen innan Niklas kom hem. Idag kommer mamma vid lunch och hjälper med Arvid. 
 
Det jobbiga med att sova kvar var att det var min första natt från Arvid, och en oförberedd sådan. Men de hade det så klart bra här hemma, tog sovmorgon till nio. 
 
 
Mamma kom och gjorde mig sällskap till jag kom upp på avdelningen
 
 
 
Fick eget rum på avdelningen, skönt. Kom upp dit vid tolv, sov väl totalt fyra timmar den natten.
 
 
 
Arvid har helt klart förstått att Linus ska ha koppel på sig. Han gick fram och lade kopplet på Linus flera gånger. 
 
 
 
Trött kille hos mamma och pappa
 
 
 
❤️ Tack för all hjälp mamma och pappa! ❤️
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...