Till lillkusinen

Nu tänkte jag lägga upp bilder på det jag virkade för några dagar sedan. Eftersom jag gav det i present till Lillkusinen igår så ville jag inte lägga upp det innan. Lillkusinen ligger fortfarande i min svägerskas mage men snart är det dags! 
 
 
Min allra första virkning efter mönster, ett litet pannband med rosett!
 
 
 
Jag känner mig riktigt stolt att ha klarat av att virka efter mönster. Det är nästan som att läsa grekiska eller något annat språk jag inte behärskar. Det tog sin tid men klart blev det. 
 
 
 
 
Tog en liten kartong där steksnöret jag använder till pyssel har varit i och klädde den med scrapbookingpapper
 
 
 
 
Lite steksnöre runt paketet! Det här snöret är perfekt för pyssel och att hänga upp vimplar med. Jag har märkt att vissa snören jag har köpt för att använda till liknande saker bara har fortsatt varit formade efter hur de varit ihoprullade. Så det här är perfekt och fungerar att använda direkt. 
 
 
 
Blev lika nöjd med paketet som med innehållet
 
 
 
 
Kommentarer
Idun

Åhh!! Vill gärna ha det mönstret. Finns det på nätet?:-)

Svar: Ja, jag hittade en hemsida med massor av mönster, garnstudio.com. Länken till hårbandet:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b25&d_id=13&lang=se
Josefina Elma

2014-05-25 @ 12:51:10
Johanna

Men åh så gulligt!!

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-05-29 @ 11:44:21
URL: http://joherman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...