Femtioelva spindlar

Idag har Niklas gjort en ordentlig röjning i trädgården på baksidan. Klippt gräs och krattat upp massor, då menar jag massor med vissna rester från träden. Jag tror det blev sex IKEA-kassar med skräp, och då är vår trädgård pluttig. Jag och Arvid har varit arbetsledare.
 
Vår grannkatt, och resten av områdets katter känns det som, brukar ligga under träden/buskarna och nu när Niklas röjt undan där såg grannkatten väldigt förvånad ut när han skulle dit och lägga sig. Han vände och gick. 
 
 
Lånade grannens trimmer till finputsningen
 
 
 
Det komiska här är att när Niklas använder den då står jag i köket och använder stavmixen och mixar morötter till Arvid. Två liknande redskap fast olika storlekar. 
 
Jag har även gömt mig inne en stund så Niklas kunde ta bort lite spindelnät. Jag önskar jag inte vore så larvig när det kommer till spindlar. Jag kan knappt skriva det ordet utan att jag känner att det nog eventuellt kanske möjligtvis kryper sisådär femtioelva spindlar på mig just nu. Bäst jag känner efter lite mer... Det är därför Niklas fått göra det mesta i trädgården. 
 
 
❤ Förgätmigej ❤
 
❤ Jag glömmer dig ej, Emil! ❤
 
 
 
Potatisplantan som vi fått av min pappa. En mysig tradition sedan vi var små, så skördas potatisen på midsommarafton efter alla fått gissa antalet. 
 
 
 
Dagens resultat blev mycket väl godkänt! 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...