En solig dag med blommor och kalas

Efter frukosten tog den lilla familjen sig ut på en härlig promenad i solen för att ta lite bilder på alla fina träd som blommar nu. Vi hade en trött bebis med oss ut, men några bilder hann vi ta på honom innan han somnade i vagnen. 
 
Sedan åkte vi hem till min bror och hans fru för att fira den nyblivna 30-åringen för andra gången. 
 
Nu sitter jag ensam uppe vid datorn och försöker ladda upp bilder, men som förra gången så är vissa för stora så jag måste fixa dem i photoshop, men det får vänta. Bjuder på några bilder från idag.   
 
 
 
 
 
Vi skulle ta en fin bild när Arvid tittade ner i kameran, men lättare sagt än gjort ;) Så här blev i alla fall resultatet, ett par biffiga ben :D Jag fotade på måfå utan att titta i kameran, så ganska nöjd med resultatet ändå! :) 
 
 
 
 
Så fina promenadvägar här i området. Det är rogivande med vatten. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några små hyresgäster hade den här blomman
 
 
 
När vi kom hem från promenaden hängde vi på golvet allihopa. Niklas kastade bollen och jag skulle försöka hinna fota, svårt när kameran letar fokus. Linus försökte fånga bollen och Arvid låg bredvid och undrade nog vad hans föräldrar höll på med ;) 
 
 
 
Här ser ni även vår snygga vardagsrumslampa, har en likadan fast mindre storlek i hallen. Gillar dem väldigt mycket. 
 
 
 
Ja, ni ser ju de skiftande resultaten ;) och på hälften av bilderna så syns bara taket! :D 
 
 
 
Efter sisådär femton kast med boll och försök att fota så kom vi i alla fall iväg på kalas 
 
 
 
Lite av det goda Sandra hade bakat. Chokladtårta och chokladcheesecake hade hon också gjort. Till mig hade hon ordnat sojaglass och vattenmelon. Första gången jag åt sojaglass och den var riktigt god :) 
 
 
 
Förberedelser
 
 
 
 
 
Så härligt med sol, när vi åkte hemifrån till kalaset var det 30,6 grader i skuggan. Lite för varmt nu när man har bebis, men skönt med sol och uppehåll! :) Så fikat kunde avnjutas på altanen. 
 
 
Tack för idag! 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...