Arvids dop!

Lördagen den 3 maj 2014 döptes vår son. Han skötte sig exemplariskt och tyckte nog det var väldigt roligt allting. 
 
Tänkte visa några bilder, som min bror Marcus tog på Arvids dopdag. Marcus och hans flickvän kom och överraskade oss, i alla fall en halv överraskning för min kära mor råkade försäga sig lite så jag hade mina funderingar. De bor i Tyskland och har precis varit i Sverige, men kom upp hit till dopet, betydde så mycket. Marcus spelade piano och sjöng Theos sång på fikat. Han hade även gjort om texten lite, så roligt!  
 
I princip all dekoration har jag gjort själv, bland annat vimplar med alla hans namn, välkommen, tomma vimplar till stora rummet, toa och köksvimplar blev det också, menykort, tårtvimplar, dekorerat klädnypor till foton med Arvid. Men honeycombsen gjorde jag inte själv. Så roligt! Men dagen innan när vi dekorerade lokalen och på dopdagen hann jag knappt kolla hur det blev ;)
 
Jag får nog fortsätta med detta inlägg någon annan gång, för nu vill Arvid göra något annat. Men hann lägga in några bilder i alla fall. 
 
 
Stolta föräldrar och nyfiket barn
 
 
 
Efter dopet gick vi gemensamt bort till Emils minnesplats vid barnkullen. Vi hade ordnat så alla fick varsin ros att sätta där. Emil hade även fått ett hjärta med förgätmigej. 

 
 
Likadana rosor till fikaborden som till Emil
 
 
 
Beställde fyra prisesstårtor i olika färger. Gjorde egna vimplar som jag satte på (i all hast när gästerna kommit, därför två vimplar sitter fel) med hjälp av sugrör. 
 
 
 
Gofika!
 
 
Sandra bakade hallonkakor och kolakakor, Emma gjorde chokladbollar och vi gjorde citroncupecakes.  
 
Fler bilder kommer. 
 
 
Tack för hjälpen alla snälla som hjälpte till med Arvids dop och tack alla gäster som förgyllde dagen. 
 
Kommentarer
Lisa

Så fint dop :)

Svar: Tack! Ja det blev en superfin dag!
Josefina Elma

2014-05-07 @ 22:41:15
URL: http://lisaaberglund.blogg.se
Ettbarn

Va roligt att din bror kom, och vilken fin grej att gå till Emil.

Ser jätte fint ut med all dekoration, det gjorde ni bra!

Svar: Ja superkul överrasking! 😊 Kul att båda mina bröder var där! Kram!
Josefina Elma

2014-05-08 @ 06:54:47
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
Annika

Åh de ser ut som ni hade ett riktigt fint dop för Arvid. Jätte fin idé att gå till Emil också <3

Svar: Tack så mkt! ❤Kram❤
Josefina Elma

2014-05-09 @ 09:14:38
URL: http://pursueyourdreams.blogg.se/
Sara- mamma till Signe och Ester

Jättefint! Vad duktig du är. Detaljer gör ju så mycket.

2014-05-15 @ 07:02:44
URL: http://frutyrberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...