♥ Arvid 2 månader och 3 veckor ♥

  • Behöver nu ha dregglisar eftersom han har börjat dreggla mer. Förut var det "bara" kräk, men nu bjuder han på båda. Idag är andra gången han använder en dregglis. Första gången var den 19/1-14.
  • Gnager på händerna, jag vet inte om hans mål är att få in hela handen i munnen, men det verkar nästan så. (Eventuellt lite vitt där framtänderna ska sitta i underkäken).
  • Testar sina röstresurser. Ibland ett "Iiiiiiii", till hunden Linus stora förvåning. 
  • Skrattar och ler gärna, speciellt när mamma och pappa busar framför honom. 
  • Sover bra på nätterna, från ca 23-10 med amning och blöjbyten däremellan. Men detta är väldigt olika såklart. Ibland kan det ta 1,5 timme tills han somnar om, men det känns som en kvart.  
  • Bajsar och kissar gärna på oss på skötbordet. 
  • Har storlek 3 i Liberos blöjor, men måste nu byta till deras comfortserie. Pappan köpte dock up&go för det börjar ju bli dags ;) hihi. Men kilomässigt fungerar ju de också. 
  • Älskar att titta sig i spegeln, skrattar och ler mycket då! 
  • Älskar (oftast) sin babysitter och babygym. 
  • Är gladast på morgonen. På eftermiddagarna och kvällarna går det knappt att han ligger ner själv. Vill helst bli buren, eller sova bredvid mig efter han har ammat. Smyger jag upp så vaknar han oftast efter ca 1 sek-10 min. 
  • Gillar att sova i famnen. 
  • Han har kollat in hunden Linus för några dagar sedan. 
  • Gillar inte liggdelen på vagnen, vill i så fall sitta i babyskyddet. 
  • Har för ca tre dagar sedan börjat sträcka händerna mot bla Pingumobilen ovanför skötbordet i tvättstugan. 
  • ÄLSKAR Pingumobilen och musiken som den spelar. 
  • Har blivit starkare och dansar (jag tror det är det han gör iaf) glatt och okoordinerat vid blöjbytena, som han tycker väldigt mycket om. Han har också för några dagar sedan börjat ligga med vä arm sträck och handen knuten rakt upp i taket vid blöjbyten, det är en del av hans nya dans. 
  • Gillar inte att bada, men blir glad när han kommer upp i famnen igen. 
  • Nappen tycker han är svår att förstå, den går att trösta med, men då får vi hålla i den för annars åker den ut. 
  • Blir mer och mer stabil i nacken och är mer och mer med i matchen hihi. Jämfört med den första månaden ungefär. 
  • Gillar att träna nacken på mage.
  • Har vid ett blöjbytestillfälle för ca 5 dagar sedan dragit upp hö benet och skjutit ifrån med foten så hö sida av kroppen lyftes några cm. 
  • Sköter sig exemplariskt när vi är iväg hos familj eller vänner. Dock kan han bli lite grinig efteråt efter alla nya intryck. 
  • För ca en vecka sedan har vi märkt att han har upptäckt tvn och han stirrar fascinerat i de få sekunder han hinner innan vi märker det. Så nu åker tvn av allt oftare och man får tänka på var man ställer babysittern. Det är inte bra för små barn att titta på tv, för mycket intryck. Sen finns det ju anpassade program för små barn, men än får han vänta ett tag till. 
  • Han älskar fortfarande att stirra ut vår Zebra-tavla bakom soffan. 
  • Han älskar att åka bil. Men så fort bilen saktar ner så kan han börja gnälla. Så köer genom Stockholm är väl inte att rekommendera. 
  • Han helammar.
  • Han är helt underbar helt enkelt ♥ 
 
 
♥ Mitt hjärta i en dregglis dagen till ära 
 
 
 
 Redigering: 
Nu när jag var och bytte en blöja efter jag publicerat inlägget så gör han något nytt igen: 
Denna gång drog han bak båda benen så fötterna kom närmare ruimpan och putta ifrån mot underlaget så rumpan lyftes en liten bit! Tänk vad mycket som händer hela tiden! :) 
 
Redigering nr 2: 
När vi går ner till köket och vardagsrummet så lägger jag Arvid i babygymmet medans jag äter och vad jag har sett så är det första gången han medvetet rör ugglan i mitten :) Förut har det mest varit att han råkat kommit åt! :') Det är så underbart att följa detta liv! Han ligger fortfarande nöjd och kollar runt i gymmet! Såklart jag har filmat det också! Mitt mammahjärta smälter av stolthet! 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...