Smulornas frånvaro

Igår skulle jag göra små enportionssmulpajer med äpple, blev istället någon form av klumppaj. 
 
Jag rörde ihop en deg och ställde ut, vad jag trodde var rätt antal formar och fyllde med små äppelbitar. Degen blev inte alls smulig och jag hade redan slängt in alla ingredienser i skåpet igen och så hade jag en liten bebis i babysittern som började tycka att jag inte skulle hålla på med det där så mycket längre till. Så med alldeles för lite och klumpig deg i formarna åkte de in i ugnen. Jag kan ha rört ihop den för mycket, därav smulornas frånvaro. 
 
Niklas är inte den som klagar men till och med han tyckte det såg lite tragiskt ut. Men när han smakade dem så fick de ett väldigt bra betyg. 
 
För att rädda dem kunde vi haft lite glass eller grädde på och toppat med en liten äppelbit så hade det blivit mycket bättre. Men det fick bli au naturel, eftersom vi inte hade glass eller grädde hemma. 
 
 
Visar ändå en bild, kul att minnas sina mindre bra bakverk också, jag menar det kan ju bara bli bättre ;) 
 
 
 
Jaha, nu har jag varit vaken sen två, får se om jag kan somna om, jag är så pigg, typiskt. Niklas har inte kommit hem från jobbet än, slutar om tre timmar, om det inte blir övertid, hoppas inte. 
 
 
Kommentarer
Sandra Katarina, 25 årig tvåbarnsmamma!

Huvudsaken det smakar bra hihi :D Den senaste tiden jag gjort smulpaj har inte alls min deg blivit smulig..bara som en deg? jätte irriterande.. haha ;)

Svar: Ja men precis! :) Jag tror att iaf jag knåda degen med händerna och därför blev det så, kanske räcker med en gaffel? Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde förr! :)
Josefina Elma

2014-02-24 @ 09:40:39
URL: http://sandrakatarinas.blogg.se
Majken

Vilken jätte rolig och söt idé! Jag gillar när saker serveras som i små portioner. :D

Svar: :) Ja! det är trevligt att bjuda på också! :)
Josefina Elma

2014-02-25 @ 17:03:05
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...