Inredningstankar

Vi har kollat efter något att ha på väggen i vardagsrummet. Nu tror jag att vi kommit på en ide. Vi har två stycken canvastavlor, som är 40x40x3,6 cm. Vi köpte fyra till och så tänkte jag hänga dem ihop så det ser ut som en 120x80 tavla. Så kan man klä dem i olika matchande tyger och en av tavlorna tänkte jag skriva något på. Kanske "Det finaste vi gjort" och så Arvids och Emils namn och födelsedatum. En tanke var först att ha ett tyg på en stor canvastavla, men det var svårt att hitta, plus att det finns så många fina tyger så nu kan vi variera mer, efter humör och årstid :) 
 
Jag tror det kommer bli snyggt. Vad tror ni? 
  
 

Vi har även hittat en tjej som syr upp gardiner med kardborrband, ska bara hitta ett tyg vi vill ha. Vi har lite olika åsikter där ;) Förra ägaren lämnade kvar gardinstänger i alla rum, men vi har inte köpt några gardiner ännu. Vi har inte haft gardiner på flera, flera år så nu när vi flyttat till hus så känns det som att det är dags. 
 
 
Så vi ska införskaffa oss en häftpistol till tavelprojektet 
 
 
(Bild från Clas Ohlson)
 
 
 
 
Sen är jag sugen på en sådan här också, en lamineringsmaskin till lite projekt i Arvids rum. 
 
 
 
(Bild från Clas Ohlson)
 
 
 
 
 Just nu sitter jag i soffan med min allra finaste, bästa, underbaraste lilla Arvid i famnen på sin amningskudde! Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig! Pappan har nyligen åkt till jobbet. 
 
Jag Ä.L.S.K.A.R hela min familj! 
 
 
 
Trevlig Helg! 
 
 
 
Kommentarer
Annelie

Visst är det härligt att få känna sådan gränslös kärlek, känns som man skall spricka! ❤

Spännande med lamenringsprojektet! Vi har en sådan maskin men har brist på roliga idéer.

Svar: Ja, verkligen! <3
Jag tänkte göra och skriva ut lite fina grejjor från Photoshop och laminera och sätta upp! :) En "tavla" till hans rum med typ texten "Här bor Arvid" och så någon bild, kanske ett djur, i matchande pastellfärger som är i hans rum! :D Kanske små beskrivningar/bilder på lådorna så man hittar?
Josefina Elma

2014-02-01 @ 17:18:32
Sara

Åh, det är så roligt med projekt. Vi ska flytta in tösen till eget rum nu så nu blir det lite inredningsprojekt och sådant skoj :)

Den kärleken man känner för sitt/sina barn är det finaste....för mig har det varit det bästa jag upplevt<3

Svar: Åå så roligt att inreda hennes rum! Vilken stil tänkte ni inspireras av? Ja den bästa kärleken av dem alla! <3
Josefina Elma

2014-02-01 @ 23:00:57
Sara

Ingen annan än om vilken stil jag och sambon tänkt hihi. Men har funderat i färgtema lite, men får väl se vad det blir i slutändan :)

Svar: Så spännande!
Ja man hinner ändra sig både en och två gånger ;)
Josefina Elma

2014-02-03 @ 12:33:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...