Bröllopet utan kyss

För att göra en lång historia kortare så kan vi säga att nu är jag och Niklas gifta! Men förberedelserna kunde ha varit bättre. Jag blev magsjuk hemma hos mina föräldrar i måndags, var väldigt dålig några dagar så det blev inget julfirande för oss. Bröllopsförberedelser som jag trodde jag hade fyra dagar på mig att göra, fick jag nu istället en dag på mig att förbereda, så på lördagen var det full fart. Plus att en annan familjemedlem även blev magsjuk på fredagen, vilket resulterade i omorganisation i vem som gör vad till bröllopet. 

 

När jag kom hem från lokalen, där vi hade varit och pyntat till bröllopet, strax innan elva på lördagskvällen så ligger Niklas hemma i soffan och mår illa, NEJ!!!!!! Jo men visst, han blir magsjuk natten till bröllopet! Den natten var jobbig, han låg på soffan där nere, jag och Arvid sov i sängen, Arvid sov inte alls bra den natten, vilket resulterade i totalt fyra timmars sömn för mig, mycket tårar och funderingar hur bröllopsdagen skulle bli, om vi ens skulle kunna gifta oss. 

 

Så med en mycket trött Niklas, fullproppad med värktabletter och resorb gav vi oss iväg betydligt senare till kyrkan för fotografering och giftermål än tänkt. 

 

Dagen blev fin, men så otroligt dåliga förutsättningar. Hur många roliga och fina ideer hade jag inte till fotograferingen, men vår snälla fotograf erbjöd sig att foto lite bilder utomhus i vår när vädret är bättre. Det var ju trots allt minus tolv grader igår. Så bröllopsdagen och förberedelserna innan har inte alls varit som jag tänkt mig, men det är inget vi kan göra åt nu. Nu är jag i alla fall ÄNTLIGEN gift med min drömprins!  

 

Så jag väntar fortfarande på min första kyss som fru! 48 timmars regeln gäller här hemma vid magsjuka. Vi hoppas nu att vår lilla plutt klarar sig! 

 

Ett stort tack till alla som var med och firade vår 10-års dag med bröllop! Samt ett extra tack till alla i familjen som har hjälpt till!!! 

 

Nu väntar jag ivrigt på bilder från fotografen!!!! 

 

 

Bjuder på lite mobilbilder så länge! 

 

 

Jag, Niklas, Arvid och Lillasyster i magen, vecka 29+5 igår

 

 
 
 
En MYCKET trött Arvid som inte sov på hela dagen!!! 
 
 
 
 
 
 

Så klart Emil fick alla blommor från bröllopet och så tände vi ungefär 40 gravljus till honom och alla andra saknade barn vid barnkullen!

 

 
 
 
 
 
Som min storebror sa "Det känns som ni har varit gifta länge, men nu är ni det på riktigt också!" 
Kommentarer
Jennie

Jättegrattis till giftermålet! Och stackars stackars er som blev magsjuka. Vi hade också magsjuka över julen och det var jättetråkigt att inte få träffa släkten och äta gott. Hoppas att de fina minnena från bröllopet gör att ni glömmer magsjukan. Ps. Jag vill se fler bilder på dekorationerna.

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-12-29 @ 23:46:09
Anonym

Grattis till bröllopet! <3 Tur d gick att genomföra trots allt! Lycka till nu med allt! :)

Svar: Ja, det var verkligen på håret! Inte som vi tänkt oss men nu är vi iaf gifta! :)
Josefina Elma

2014-12-30 @ 18:33:28
PA

Grattis och tack för ett fantastiskt Bröllop.

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-12-30 @ 18:56:39
Kristina

Åååh! Stort grattis!!! Vilket vackert bröllopspar!

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2014-12-30 @ 23:30:24
Ida

Vad Tråkigt att det blev så! Men jätte många Grattisar till er och Lyckänskningar! Fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Josefina Elma

2015-01-01 @ 03:36:10
Sara- mamma till Signe och Ester

Grattis! Usch och fy för magsjuka natten innan. Nervös är man ju ändå... Stackars er! Ser framemot fler bilder.

Svar: Ja, alltså sådan otur. Han har aldrig varit magsjuk tidigare, men varför inte passa på natten till bröllopet ;)
Josefina Elma

2015-01-02 @ 21:56:24
URL: http://frutyrberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...