Utveckling

För ungefär två veckor sedan så hände det otroligt mycket i Arvids utveckling, så nu är han ett litet yrväder. Han lärde sig krypa, sätta sig upp själv, ställa sig upp med stöd av bord/spjälsäng eller liknande, han fick sina två första tänder. 
 
Han är så glad när han kryper, han tjuter av skratt! Det måste ju vara fantastiskt att komma fram så snabbt, jämfört med förut när han rullade runt överallt. 
 
Han pillar på allt! Igår hade han öppnat luckan på digitalboxen och dragit ut kortet någon centimeter så när jag satte på tvn var det ingen mottagning. 
 
Han ställer sig upp mot allt, släpper gärna ena handen, superglad och ibland så ramlar han och då är han inte lika glad, men det går över lika snabbt. Allra första gången han ställde sig upp var i sin nya spjälsäng. 
 
Han har börjat sova regelbundet på dagarna, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Han får då sova i sin vagn, vilket fungerar bra. Oftast ammar jag ingenting på dagarna sedan en och en halv vecka tillbaka, så det var en liten utmaning att få honom att somna utan tutte ;) Men inte så svårt som jag trodde. Han ammar fortfarande i sängen, alltså på kvällar, nätter och tidigt på morgonen, för somna på kvällen utan tutte är ingen hit. Sen vaknar han flera gånger för att kolla läget ;) 
 
Hans matrutiner är ungefär så här gröt till frukost, "vanlig" mat och lite frukt till lunch, frukt eller annat till mellanmål, "vanlig" mat och lite frukt till middag och gröt till kvällsmål. Han börjar få bra kläm på vattenflaskan, dock kommer mycket utanför fortfarande :)
 
 
Kolla mamma vad jag kan! Bara hålla i mig med en hand! 
 
 
 
 Kolla Linus blick han ger mig! "När började den där lilla killen göra sådär? Rädda mig, snälla!" 
 
 
 
Och nu är jag här inne och puttar på den där roliga bollen
 
 
Här ser ni även kartongerna med nya garderoben till hallen. Längtar tills vi får upp det. Jag har iaf kommit ett steg i hallfixandet, har klätt om en hylla i hallen idag med dekorplast, visar i ett annat inlägg. 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Cissi

Stora killen! Så kul när det går framåt med utvecklingen och de lär dig nya saker ;)

Svar: Ja verkligen! :)
Josefina Elma

2014-08-06 @ 12:17:06
URL: http://nastanperfekt.blogg.
Annelie

Så mysigt! Vad duktig han är och vad bra han kommit igång med maten... Vår lilla Ella har också börjar krypa och ställa sig, känns som hon fått en annan medvetenhet också, tittar lurigt på mig och busar liksom! Underbara busungar ❤

Svar: Så roligt! :) Ja jag håller verkligen med! :)
Så underbart!
Josefina Elma

2014-08-07 @ 22:07:02
URL: http://anneliecj.blogg.se/mittliv/
anna m ludde o filippa

Så spännande att se vad som sker i de smås utveckling. Plötsligt händer det liksom 😄

Svar: Jaa så är det verkligen! Helt plötsligt! :) så roligt!
Josefina Elma

2014-08-11 @ 21:14:28
URL: http://totti.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...