Glutenfria kakor

Igår (och alla andra dagar) var jag sugen på något gott. Jag har ju mumsat god frukt och massor med melon men nu ville jag ha någon kaka eller sötsak. Hittade en glutenfri kaka som jag kan äta, de andra hade spår av mjölk i sig. 
 
 
 
 
Jag letar nu efter någon affär som har sesammjöl så jag kan baka bröd. Någon som vet var man kan köpa det? Jag har hittat butiker på internet men tänkte, om det går, handla i en "vanlig" affär. Ringde runt till olika hälsokostaffärer igår, men ingen som hade. Kanske ICA Maxi har? En tipsade mig om att köra skalade sesamfrön i en matberedare så får man sesammjöl, men jag har ju ingen matberedare. Stavmixern blir nog för mycket stänk med ;) 
 
Nu har jag, Arvid och Linus varit ute på en promenad med Arvids morföräldrar. En spontan promenad innan de åkte upp till Högbo för att kolla på Björn Skifs. Det är verkligen praktiskt att ha dem nära, lättare att bara ta en spontan promenad, inte så mycket planerande. Smsade mamma klockan åtta och så kom de förbi vid nio. 
 
Tack för en mysig promenad, trots Morfarns prickande av sniglar med barnvagnshjulen ;) 
Kommentarer
Anna

Du ska nog kunna hitta sesammjöl på en Ica Maxi butik!

Svar: Jag hoppas det :) Kvantum här i Arninge hade inte, men det lär väl skilja från butik till butik :)
Josefina Elma

2014-08-10 @ 14:40:37
Annelie

Mums med kakor! Vilken hjälte du är som håller kosten för Arvids skull.

Svar: Jaa verkligen mums med kakor! Tack! :)
Josefina Elma

2014-08-11 @ 18:25:55
URL: http://anneliecj.blogg.se/mittliv
ch

Tror vanlig matbutik ska ha :) såg det på vår förra ica kvantum i alla fall! Annars kanske kokosmjöl funkar? =)

Svar: Nä tyvärr, nu har jag letat på alla affärer vi brukar handla på lch ingen har :( Blir i så fall till att beställa på nätet. Kokosmjöl har jag i andra recept, men just det här brödet jag ville testa var det bla sesammjöl :) typiskt.
Josefina Elma

2014-08-12 @ 10:17:13
URL: http://chbw.blogg.se
PA

Visst är morfar picksäker

Svar: Ja verkligen! Och precis i slutet på promenaden så det inte hann rulla bort :)
Josefina Elma

2014-08-13 @ 08:42:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...