♥ Lillebror vecka 35 ♥

♥ Idag går vi in i vecka 35, alltså 34+0 idag! ♥

 

 

Barnet

 

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt. Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.

Vikt ca 2 600 gram.

 

 

Mamman

 

Ditt totala fundusmått är nu ungefär 31-35 centimeter. Du kan ha ökat mellan cirka elva till tretton kilo. Så här långt in i graviditeten brukar ledbanden och musklerna i korsryggen mjukas upp. Detta kan göra att du får ont i ryggen. Om värken är besvärande bör du prata med din barnmorska. Många känner sig lättirriterade nu. Bebisen trycker på överallt. Det är svårt att andas, sitta, stå och sova. Prata mycket med din partner så han eller hon förstår vad du går igenom. Nu står magen som högst för att snart sjunka ned lite. Då blir det lite lättare att andas igen. Det är lätt att bara fokusera på förlossningen, men börja också att läsa på lite om amning och livet efter förlossningen. Du kan också börja kika på vårt tema om Barn och föräldrar, eller känns det för overkligt? Har du barn sedan tidigare kanske du har glömt en del.

 

 

Egna tankar


Nu har jag varit förkyld i över en vecka, känner mig trött i hela kroppen. Jag har ont i framsida lår och i rumpmusklerna. Hoppas bara Lillebror mår bra!!! 

Pirrningarna har de senaste tre dagarna blivit lite värre igen, känns obehagligt. 

 

Hickar gör han! Sen måste det vara han som sparkar på mina revben, för ibland hugger det till. Busungen! :) 

 

Jag märker att min oro ökar nu när det börjar närma sig förlossningen, jag vill inte snubbla på mållinjen. Vi vill att Lillebror ska vara frisk och levande. 

 

Jag längtar så mycket! 

 

♥ ♥ 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer
Sandra - Mamma till Novalie 130720

Nu går det undan! Sista tiden går nästan för fort.. Vet att man vill inte annat än att det ska gå fortare så man får ut den lilla. Men njut det sista som är kvar! Och lycka till :)

Svar: <3 Svårt det där, som du skriver :) Det går både långsamt och snabbt!
Trevlig Söndagskväll!
Josefina Elma

2013-09-29 @ 18:38:14
URL: http://sandrateresia.blogg.se
Sara

Åh du ska inte vara orolig, förstår dock dina känslor! Men det kommer gå bra, de sista veckorna flyger i regel förbi...går du dock över så är de veckorna de långsammaste veckorna (jag gick över två veckor med tösen).

Hoppas att allt går bra med både flytten och förlossning! Ha en underbar kväll med magen och sambon och hunden!

Svar: Snigelfarten är redan här! ;) Oj vad jobbigt att gå övertiden 2 veckor. Blev du igångsatt då? Eller kom det igång av sig självt?

Sambon jobbar kväll, så det är jag, hunden och kaninen! :)
Trevlig kväll till er med! :) <3
Josefina Elma

2013-09-29 @ 21:10:18
Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Ja, visst blev det fint? ;) hihi!

åå, spännande att snart lillebror är här :) hoppas du slipper gå över så länge som jag bara ;) Kramis

Svar: Ja, jag hoppas verkligen inte att jag behöver gå över tiden så länge, eller om allt går som det ska så spelar det egentligen ingen roll! <3
Ja, superfint du gjort med hans leksak! :)

Kram!
Josefina Elma

2013-09-29 @ 21:33:19
URL: http://idamli.blogg.se
Mohammedi's | Art, model & designer

nice

Delta gärna på min tävling, där 3 vinner en varsin goodiebag!

2013-09-29 @ 22:00:28
URL: http://mohammedis.se/
erikasblogg.se

Allt kommer gå bra!! Du måste tänka så. Snart har ni er lilla lillebrorsprins hos er <3

Svar: Ja, hoppas verkligen det! Så svårt att tro på det ibland! <3 <3 <3 Jag hoppas så mycket!!! Kram!
Josefina Elma

2013-09-29 @ 22:31:14
URL: http://erikasblogg.se/
Sara

Yes blev igångsatt, men efter igångsättning så tog det endast sex timmar innan tösen låg på bröstet, så ingen utdragen förlossning vilket var riktigt skönt :) Ja, rastlös som sjutton var jag, inte kul alls att gå omkring och bara vänta även om det var lite mysigt med magen :P

Svar: Ok, men skönt iaf att det gick snabbt när de väl satte igång dig! :) Kram!
Josefina Elma

2013-09-30 @ 13:14:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...