Barnmorskebesök v 31 (v 30+5)

Träffade idag en annan barnmorska, som vi träffade för ungefär 10 veckor sedan. Hon är också jättebra. 
 
 
♥ ♥ 
 
Sf-mått: 31 cm. 
 
Blodtryck: 130/70. 
 
Lillebrors puls: ca 145-152 slag/min.
 
♥ ♥ 
 
 
Han följer sin kurva fint! 
 
Han ligger fortfarande med huvudet neråt! Duktig kille! ;) 
 
 
Angående provsvaret så var det, som jag trodde, GBS. Tydligen är var tredje kvinna i fertil ålder bärare av detta i underlivet. När man inte är gravid så är det inte farligt, men är man gravid så kan mamman och barnet få en infektion. Det blir alltså intravenös antibiotika vid förlossningen. Ja, då är det ännu en sak att oroa sig för :( Jag tål inte pencillin och sulfa, så läkaren hade skrivit upp vad jag ska få för något (kommer inte ihåg vad det hette nu). 
 
De ville inte behandla nu eftersom bakterierna kommer komma tillbaka och det är lättare att få svampinfektion om det behandlas nu. Kroppen kan även få bort det av sig själv, men att det kommer säkerligen tillbaka ändå. Men börjar mina sammandragningar göra ont så kanske det blir aktuellt med behandling under graviditeten. Vi får väl vänta och se.
 
 
 
Hittade denna söta mobil från JaBaDaBaDo!
 
Kanske något till Lillebror? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Johanna

Duktiga lillebror som ligger rätt :D jag håller tummarna för er, även fast jag vet att allt kommer att gå bra! kramis ♥

Svar: Kram! <3
Josefina Elma

2013-09-06 @ 21:09:17
URL: http://nannna.se
Carro - Änglamamma och gravid

Vad skönt att lillebror ligger där han ska! Drygt detta med GBS men det verkar ju iaf vara vanligt så de håller nog bra koll på dig! Och verkar ju som att faran så att säga ligger vid förlossningen. Men så det är alltså planerat att föda vaginalt? Verkar också som att det är mer risk om man föder för tidigt så det här kommer gå så himla bra ska du se.

Jag förstår om man ändå är orolig (man är ju orolig för allt ju så...) men det kommer gå så bra så <3

Svar: Ja, hoppas verkligen det! <3 Ja, precis, så hoppas han inte kommer allt för tidigt, vi flyttar när jag är gravid i v 36, så jag inte sätter igång något! ;) Jo, men vaginalt är planen! Men när jag fick reda på det här så ville jag ha kejsarsnitt, men den oron börjar lägga sig lite nu.
Ja, precis! Allting oroar, du vet ju hur det är! <3
Ja, hoppas verkligen allt går bra!! <3
Josefina Elma

2013-09-06 @ 21:17:51
URL: http://carolineorkar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

josefinaelma.blogg.se

Det var en gång...